Gå til innhold

Jesus i helvete ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En religiøs mann fortalte meg at bibelen forteller at da Jesus var tre dager i graven, forkynte han for englene i helvete , Er det tilfelle? Hvor står det i såfall ?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står ingen plasser

Skrevet

Han for opp til Gud i Ånden da;) Og sitter ved Guds høyre hånd den dag idag...:)

Men det er ikke tull at Jesus har vært i helvete,,det har han...For å advare oss mennesker mot å komme dit, SEFF;) Jesus er GOD!!!

Skrevet

Hvor står det at Jesus var i helvete da ?

Skrevet

Jeg leste forleden (i Aftenposten) at Jesus valgte korset heller en komfort.

Men: Han sitter (sikkert komfortabelt) ved Guds høyre hånd. En komfort han neppe hadde oppnådd dersom han hadde satt seg opp mot fars vilje ved å IKKE velge en dag på korset og en evighet i himmel.

En pakkeløsning liksom. Heller dét enn en evighet i helvete.

• 4 uker senere...
Skrevet

jesus var i helvete da han vant seieren over djevelen og hentet nøklene til dødsriket. der forkynte han nok, men jeg tror at han hentet alle som hadde trodd på den sanne Gud og som levde etter loven, men som ikke klarte å holde loven fullstendig. dette gjorde jesus da han gav oss nåden for at hver menenske som levde under loven og som ikke klarte å holde denne til punkt å prikke fikk nåde av jesus.

det står i Nicodemus evangeliet, en bok som ikke ble med i bibelen pga prestene osv i tidligere tid mente dette ikke var bra for mennesker å få vite på. og som de mente ikke sømmet seg å ha med i bibelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...