Gjest Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Min samboer og jeg går nå sannsynligvis inn i 10.pp, og vi har vært klare for barn ganske lenge og sikre på at dette er noe vi begge vil og gleder oss til...MEN nå har det seg slik at i dag fikk min kjære et sinnsykt bra jobbtilbud i Los Angeles av alle steder! Det er kun ett år, fra august 2010 til august 2011, veeeldig bra lønn og betingelser (bla gratis bolig!). Tror min kjære har veldig lyst på dette året, men er nok litt tilbakeholden fordi jeg er så klar for baby nå..For min del er hadde et år i LA vært morsomt (går også greit i forhold til min jobb da den er veldig fleksibel), men dette med å vente med babylagingen er ikke fristende :-/ Kan i så fall ikke begynne prøvingen igjen før neste år for blir vanskelig å gå gravid i USA (slik jeg har forstått det i hvert fall), og jeg vil jo føde i Norge... Vi er jo fortsatt ganske unge, så har jo strengt talt god tid, men jeg er ganske utålmodig nå og ville helst hatt baby i går ;-P Vi må ta en avgjørelse i løpet av uken, hvis ikke går jobben til en annen... Min kjære sier at det er opp til meg å avgjøre dette :-S En veldig drastisk avgjørelse å ta på så kort tid syne jeg da... Noen kloke damer her inne som har noen tanker, råd etc å komme med? Føler dette er så vanskelig...
Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Tror jeg hadde hoppet på LA-jobb jeg. Ialle fall viss dere er unge og føler dere fortsatt har god tid. Kanskje babyen kommer lettere når dere er klar for å prøve igjen. Går vel an å planlegge graviditet slik at du kan føde når dere har flyttet hjem igjen. De får jo barn i USA også...Lykke til med avgjørelsen! Håper dere finner en løsning som er god for dere.
Ragnis Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Go for it! Hvorfor er det vanskelig å gå gravid i USA? Du må bare få deg en god helseforsikring, det får dere gjerne gjennom arbeidsgiver? Er du "heldig" går det kanskje noen mnd før du blir gravid, så kan du føde her hjemme i Norge. Jeg kjenner folk som har fått barn under jobbopphold både i Japan og Etiopia...
Ragnis Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Tror dessuten at barnet får dobbelt statsborgerskap hvis det blir født i USA Hadde vel vært artig;)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Wow - jeg hadde absolutt tatt jobben - tenk for en fantastisk mulighet til å få reist og opplevd litt FØR dere får barn!!! Jeg hadde ikke vært i tvil for å si det sånn Lykke til med avgjørelsen!!! Stooor klem fra
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Ingen tvil, dette er noe jeg hadde kasta meg på uten å blunke! For en fantastisk mulighet da! Hva hvis du blir gravid mens dere bor der borte men likevel har god nok tid på å reise hjem igjen innen fødsel? Altså at dere slutter å prøve i et halvt års tid eller noe?
Gjest Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Tusen takk for koselige og oppmuntrende svar :-D Jeg tror jeg har blitt litt ødelagt i tankegangen etter at vi ble prøvere altså ;-P Også formulerte jeg meg litt dumt, for jeg mener jo ikke at det er vanskelig å være gravid i USA haha ;-P men i forhold til forsikring, regler osv, men det kan man jo finne ut av Tror nok vi heller mest mot å dra nå, det er jo en sjanse man sannsynligvis bare får en gang i livet så ;-) Så blir vi sikkert prøvere på nyåret, for da rekker jeg jo hjem til en evt fødsel Uæææ, nå er det mye å ordne :-S jeg blir norsk hollywood-frue jeg nå LOL ;-P
Makko med to små gutter Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 Det er ganske mange som er gravide i usa og altså! Er det en skikkelig arbeidsgiver, har dere også god helseforsikring så det er ikke noe problem. Når jeg bodde der, måtte jeg riktignok ut med ca 100$ første legetimen, men resten ble dekket (for et år). Men utredning, og slik er vel kanskje verre med.
Gjest Skrevet 8. mars 2010 #9 Skrevet 8. mars 2010 Hehe, ja jeg tror noen ganger lager problemer i hodet mitt ;-P Vi får selvfølgelig en god helseforsikring... men en evt utredning blir nok ikke før vi kommer hjem, og håper jo jeg er gravid innen den tid uansett Synes bare alt virker stort og fremmed i USA selv om jeg har vært der mye (også vært hos lege der, så vet jo litt om hvordan det fungerer). Nei, dette skal nok gå veldig bra! ;-)
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 8. mars 2010 #10 Skrevet 8. mars 2010 iiiiih, jeg kjenner det iler i magen ) Det virker så spennende Kan jeg spørre hvilken jobb han får?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. mars 2010 #11 Skrevet 8. mars 2010 Jeg hadde ikke vært i tvil en gang!!! LA!!! Dette er kanskje en sjanse dere ikke får igjen og baby kan dere gjøre senere, spesielt siden dere er unge!!! Kanskje dere vil angre på at dere lot LA gå fra dere hvis dere ikke velger det =)
Suksessterta *gravid* Skrevet 9. mars 2010 #12 Skrevet 9. mars 2010 LA, LA! Det blir jo helt sikkert en superopplevelse. Maa si du har en soet mann og, som lar avgjoerelsen vaere helt din
Gjest Skrevet 9. mars 2010 #13 Skrevet 9. mars 2010 Tusen takk igjen for mange oppmuntrende ord! Vi har mer eller mindre bestemt oss for å dra nå! Jeg er sååå spent på dette, og sambo er overlykkelig :-) snuppeluppa: jaaa, blir spennende dette altså! Han har fått jobb i et selskap som heter Summit Entertainment (de har bla laget Twilight-filmene og den som vant flere Oscar nå "The Hurtlocker"), jobboppgavene går ut på markedsføring, salg, pr osv... skal visst være en god del forskjellige oppgaver, så blir spennende for sambo i hvert fall. Glue Stick: ja, jeg har verdens beste mann lurer stadig vekk på hva jeg har gjort som fortjener å ha et så herlig menneske i livet mitt ;-)
Ragnis Skrevet 10. mars 2010 #14 Skrevet 10. mars 2010 Det høres fantastisk ut:D Og du kan jo fortsatt komme inn hit og oppdatere oss!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 10. mars 2010 #15 Skrevet 10. mars 2010 Ååå, nå ble jeg misunneliiig!! Helt fantastisk!! Livet stopper ikke opp selvom barna ikke kommer når de "skal"...desverre. Hehe. Kjenner overraskende mange som er født i bl.a. u.s.a. og ingen problemer der (dersom det skulle falle seg slik da) Masse lykke til! Og som sagt over meg her, du kan/må? jo komme inn å oppdatere oss bittelitt ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå