januar-jenta Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Jeg er så glad:) Har hatt 3 ins bak meg og tok denne testen fordi jeg ble litt engstelig for at noe skulle være galt...siden det ikke har klaffet. Men alt var bra. Så da kan jeg slutte å engste meg for det iallfall. Tenker å ta en vanlig ins denne syklusen siden jeg allerede er på dag 13(så rekker ikke noe stimulering). Hvis det ikke klaffer denne gangen heller, så skal jeg ta pergotime fra dag 3-7 neste syklus. Noen som kan fortelle meg om Pergotime, og hva det er godt for??
Klar som et egg! Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Pergotime overstyrer syklusen din, og stimulerer eggene til å modnes. det er fare for at flere egg løsner på én gang slik at det kan bli flerfødsel, men i ditt tilfelle hvor du har eggløsning selv, er det kanskje meningen for å øke sjansen. Man må scanne eggstokkene hos gynekolog på dag 13 for å se at det ikke er flere enn 2 egg som er klare- da får man isåfall ikke lov til å inseminere. Gynekologen måler størrelsen på den/de ledende folliklene, og regner seg frem til hvilken dag det er best å inseminere. Ofte tar man også eggløsningssprøyten otrilvelle ca 36 timer før inseminasjon, for å sikre eggløsning. Jeg har tatt pergotime i alle mine sykluser, da jeg ikke modner noen egg selv. Nå før 4. forsøk tok jeg trippel dose, men alt sviktet, og det ble ingen modning... Lykke til med 4. forsøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå