Gå til innhold

Når legge barnet alene på rommet for å sove?

Anbefalte innlegg

Mitt barn er nå 10 uker. Hun sover sammen med oss i storsenga. Hun sover som en engel og er generellt veldig enkel å ha med å gjøre.

Men, har nå tenkt å begynne å ha henne i egen seng ved siden av vår. Men er engstelig for å legge henne alene der mens vi enda er oppe. Har jo babycalling, men allikavel veldig engstelig og redd for noe skal skje.

I lengden blir det jo litt slitsomt å måtte gå å legge seg tidlig hver kveld fordi baby skal sove, så må jo snart begynne å øve i egen seng.

Noen som har noen tips om hvordan det skal bli lettere for en bekymret mor? Og når startet dere med å legge barnet alene på rommet?

Fortsetter under...

Du skal i allefall gjøre det som føles ok for deg.

Jeg hadde villa prøvd en dag jeg, satt på babycall og hatt øra på stilk. Det går nok mye bedre enn du tror.

Vi hadde en slik innstillning når vår pirat ble lagt på eget rom når hun var 4 mnd. vi tenkte, ok nå prøver vi, så ser vi hva som skjer.

Jeg lå jo såklart 10 cm over lakenet de første nettene, men det gikk vanvittig bra.

Det kommer det til å gjøre hos dere også. Prøv å la ungen sove i egen seng på dagtid og øv dere litt, så blir hun kjent med senga og dere får kanskje lært dere å slappe av litt.

Men om dere vil ha henne sammen med dere en stund til, er det jo ingen regel som sier at dere skal legge henne i egen seng enda, så gjør det dere føler for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...