Gå til innhold

Hva er egentlig spotting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe farget utflod før mens tidligere, har liksom fått mensen med en gang. Heller ikke hatt blødninger ifm svangerskap. Jeg venter mens onsdag, og har nå snart to dager hatt spor av noe rød/brunt på papiret ved dobesøk.. Er dette spotting?? Og hvorfor i alle dager kommer det nå, etter alle år uten?! Mer idag enn igår, så jeg er jo redd det er en mensgreja på gang da:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brunlig utflod er spotting ja. Årsakene kan være så mange, alt etter når i syklusen det er.

Hos meg også begynte plutselig spottingen etter årevis uten kluss i syklusen. Og det begynte selvsagt andre syklus etter at vi begynte å prøve på graviditet, typisk. Hos meg var det trolig hormonubalanse(for lite progesteron), for jeg hadde også flere tegn på det.

Skrevet

Hmm.. hva tegn er det?

Skrevet

Ømme bryst fra El til mens og kort lutealfase(10 dager)

Skrevet

Takk for svar.. Jeg kan vel ikke annet enn å vente noen dager nå, å se hva som skjer. Er på dag 26 i en syklus jeg ikke er hundra prosent sikker på.. Tipper det er for sent for festeblødning (12 dpo) og må vel bare innse at jeg har begynt å spotte, 18 år etter første mens:-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...