Gå til innhold

Nan ferdigblandet vs Nan pulver, noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Jeg gav min bebi ferdiblandet nan på boks fra ca 3 uker og har så nå begynt å gå over til nan pulver som jeg blander ut i vann.. var litt lat i starten hehe, men syns det begynner å bli dyrt..

men iallefall så etter jeg har begynt å blande selv syns jeg det virker som han har mer vondt i magen.. er dette tilfeldigheter eller er det forskjell på hvordan pulver vs fedigblandet påvirker magen?

jeg ammer/gir mm på flaske også så kan jo være noe i mitt kosthold som har gitt han magevondt..

lurer på å prøve å bytte merke til noe annet, men syns nan boksene er praktiske når jeg skal ut og sånn.. kan jeg feks gi hipp som pulver hjemme og nan på bokser når jeg skal ut eller er det dumt å drive å blande merker?

hvis jeg skal prøve et annet merke enn nan, bør jeg da prøve småfolk eller hipp? skjønner det er vanskelig å råde meg på dette, men jeg er så usikker.. :(

takknemmelig for svar :)

Fortsetter under...

Dersom man har korrekt dosering og blander ved rett temperatur og så vil jeg jo tro at den ferdigblanda og pulveret skal være like å fordøye. Fordelen med den ferdigblanda er at den er steril. Men ved god hygiene og renhold samt at man blander ferske måltider hver gang så unngår man også skadelige bakterier når man blander selv.

Når du allerede vet at han tåler og liker ferdigblanda nan, så er det jo ikke noe i veien for å bruke de på tur selv om du skulle går over til et annet merke hjemme.

Ang merke så prøver de fleste seg frem og ender opp med det som funker best for sin baby mhp magevondt og gulping.... Ser ut til at mange her foretrekker Hipp.

Vær obs på at alle andre merker har en annen tilberedningstemperatur enn Nan! Hipp skal lages ved 50-60 grader, Småfolk og Collet ved 70 grader. Så tilberedningsmetoden vil også bli litt forskjellig. Du kan lese om de forskjellige metodene i denne tråden:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/140596423

Hos lillemann her fungerer HIPP best. Fikk magevondt av NAN. Men når vi skal på tur, kan det hende vi tar med NAN ferdigblandet. Han får ikke vondt i magen av å få det bare noen ganger innimellom. Småfolk har også ferdigblandet. Jeg har fått tak i den, og skal prøve den neste gang.

Mener å huske fra forrige baby at i ferdig blandet Nan , så er det tilsatt maltodekstrin, altså malt... Kan ha noe å si det for fordøyelsen vil jeg tro... Kan jo evt prøve malt i melka, når du blander den hjemme oxo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...