Gjest Iris<3 Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Har et lite nurk på snart 3 uker. Etter en litt treg start har vi nå ganske god kontroll på ammingen, men nå lekker jeg også melk over alt hele tiden! Hjelper ikke med ullinnlegg, det renner rett gjennom, og jeg våkner i våt seng hver morgen. :/ Føler ikke at jeg kan gå ut av huset slik det er nå, og er ganske fortvilet. Kan noen fortelle meg hvor lenge dette kommer til å vare? Er det bare nå i innkjøringsfasen, eller kommer det til å være slik så lenge jeg ammer?
Babyønske �� Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Jeg vet ikke helt hvor lenge det vil være sånn, jeg var aldri spesielt plaget med lekkasjer, bortsett fra under amming og det brystet som det ikke ble diet fra lakk litt. Men mest trolig er det verst nå de første ukene. Spørs om du må prøve engangsinnlegg, da slipper du at det lekker gjennom.
Tyren78-09+12 Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Jeg sleit også med lekkasje når jeg brukte ullinnleggene. Så jeg skifta til engangsinnlegg, og hadde sjelden lekkasje gjennom. Kun på natt kanskje, da han amma sjeldnere.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Jeg brukte engangsinnlegg. Likte ikke ullinnleggene, de brukte jeg kun ute, utenpå engangsinnleggene i begynnelsen når det var kaldt. Jeg sluttet å lekke helt når ungen var ca. 3mnd. Det kunne selvfølgelig komme litt, men jeg sluttet med innlegg i den perioden. Det kan hende nå at det lekker såvidt på ene brystet når hun suger fra det andre.
lutefisk Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Dette slet jeg også med. Synes det var helt forferdelig, og hadde dager da jeg rett og slett ble nedfor! MEN DET GÅR OVER :0) Har hvertfall aldri hørt om noen som har slitt med "lekkasje" hele ammeperioden. For min del tok det også tre måneder. Ullinnleggene hjalp ikke i det hele tatt. Gjorde som en over her svarte; brukte de over engangsinnleggene for å holde varmen. Kun engangsinnleggene som holdt melken på plass. På det verste lå jeg på et håndkle på nettene. Gi det litt tid, så vil du merke at kroppen finner ut av hvor mye melk som egentlig trengs.
Julelita Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Jeg lakk kjempemasse i starten, det rant ut av puppene om natta. Prøvde først å ligge på en håndduk, men det rant gjennom, var redd for å ødelegge madrassen. Kjøpte kladder på apoteket som jeg lå på om natta, da ble ikke senga våt. Om dagen brukte jeg tjukke ullinnlegg + engangsinnlegg utenpå der. Byttet engangsinnlegg etter hver amming (og ullinnlegg daglig). De første par ukene la jeg en gulpeklut inni bh-en på den puppen som barnet ikke tok ved amming fordi det rant så masse. Etter hvert var det nok å skifte innlegg etter amming Nå er lillejenta snart 4 mnd, og jeg lekker ikke i nærheten så mye som jeg gjorde i starten, men det lekker fortsatt noe. Jeg sover på en håndduk om natten, men det er ikke hver natt at den blir våt. Bytter fortsatt ammeinnlegg etter hver amming, men mest av hygieniske årsaker ikke fordi de er søkkvåte (ble litt sår og rød da jeg i en periode begynte å bare bytte daglig), bruker ikke lenger ullinnlegg. Så oppsummert - lekker fortsatt, men det er mye mer kontrollerbart enn i starten. Det er sjeldent at spruten står nå om dagene. Det blir bedre, lykke til
jajoo Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Dette er veldig kjent territorium Har hatt samme problemet med begge mine barn, og brukte utrolig mange engangsinnlegg med førstemann. Speselt om natta sleit jeg veldig, fordi disse engangsinnleggene heller ikke var nok, de flyttet seg inni den toppen jeg brukte og jeg lakk igjennom. Med nestemann fant jeg et veldig godt tips her inne et sted på disse sidene: Om natta kan du klippe en nyfødtbleie i to og legge foran puppene. Dette gjør virkelig susen! Om du lekker aldri så mye så vil disse ta unna. Det har iallefall hjulpet meg masse, og jeg er aldri bekymret når jeg legger meg for hvordan det ser ut rundt meg når jeg våkner Om dagen holder engangsinnlegg fint, da har man jo anledning til å bytte med jevne mellomrom. Og som det er sagt over her: Dette vil avta etter hvert. Nå er minstejenta her nesten fire måneder, og jeg lekker så og si ingenting lenger. Lykke til!
pauline og knerten Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Å, ja, jeg husker hvor ille det var med den lekkinga! Mener å huske at det begynte å avta etter ca. 2 mnd hos meg.
MammanTilEmma❤ Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 jeg kan lekke endel enda,å jenta er 6 mnd! anbefaler engags ammeinlegg om natten, ull hjelper ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå