Gå til innhold

Lekker melk... Hvor lenge fortsetter det?

Anbefalte innlegg

Gjest Iris<3
Skrevet

Har et lite nurk på snart 3 uker. Etter en litt treg start har vi nå ganske god kontroll på ammingen, men nå lekker jeg også melk over alt hele tiden! Hjelper ikke med ullinnlegg, det renner rett gjennom, og jeg våkner i våt seng hver morgen. :/ Føler ikke at jeg kan gå ut av huset slik det er nå, og er ganske fortvilet. Kan noen fortelle meg hvor lenge dette kommer til å vare? Er det bare nå i innkjøringsfasen, eller kommer det til å være slik så lenge jeg ammer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver - for sånn hadde jeg det også. Men det har gått seg til - kanskje når mini var 5-6 uker ( uten at jeg husker helt nøyaktig) Jeg tok i bruk både ull-innlegg og engangsinnlegg utenpå der - da stabiliserte det seg etterhvert. Men viss du våkner i våt seng hver morgen, har du da et vidunderbarn som sover natta igjennom? Jeg pumpa i tillegg til at jeg amma, noe som igjen stimulerte produksjonen. Men når jeg da lot være å pumpe et par døgn, så stabiliserte det seg. Ikke om jeg vet om det er noe fasit. Uansett, så vil melkeproduksjonen tilpasses hvor mye barnet ditt spiser. Du kan event klemme litt på brystene når du er i dusjen, for å lette på trykket.

Har ikke noe spes råd å komme med, uten om at det går over.... :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg lekker også en god del melk, og har gjort det hele tiden. Mni her er 2 1/2 mnd nå.

Så her har det blitt en vane med engangsinnlegg (som suger til seg melka) og ullinnlegg utenpå engangsinnleggene for å holde varmen.

Anbefaler å bytte engangsinnleggene ofte, for våte innlegg og kald luft kan fort bli brystbettennelse.

Et annet tips ang våt seng er å gå til innkjøp av en myk ammebh (en sånn "løs" en, uten spiler eller form/fasong) som er behagelig å ha på, med engangsinnlegg som du kan bruke i senga. Har selv svømt mange netter, men etter at jeg begynte å sove med bh på ble det mye mer behagelig.

Men er viktig at det er en god bh da, slik at du ikke blir liggende på spilene hvis du ammer i senga osv. Det kan føre til tette melkeganger og ømme bryst og igjen - brystbettennelse! Og det er AU!! :)

Skrevet

Jeg lakk til lillebror var rundt 11 mnd. Løsningen ble engangsinnlegg som skiftes ofte, og bh om natten. Lovely! Men alt går.

• 2 uker senere...
Skrevet

HEI!

Da kan variera,eg hadde overflod med mjelk,eg brukte "koppar"(du får kjøpt dei på apoteket) på brystene som samla opp melk for å sleppa å bli våt,denna mjelke kan du oppbevara i kjøleskapet på tett flaska i eit døgn,el frysa ned,då holde da seg i 3mnd!

Melkeproduksjonen stabiliserte seg etter 2mnd ca hos meg.. no bruke eg berre ein sånn kopp på eina brystet når eg amme på morningen,då leke da når da e ei god stund sia eg har amma!

Smør deg med tolmodighet,og trøst deg med at da e bedre med for masse enn for lite melk!.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...