Gå til innhold

Tvillingene våre er født!!

Mamma til Sofie + 2 i magen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt på Rikshospitalet den 16.februar og alt gikk etter planen. Først kom Maja med et skrik og hun veide 2520 gram og 46 cm. Og ett minutt etterpå kom Eline og hun var bare 2003 gram og 43,5 cm. Jeg hadde regnet med at de skulle være litt større etter ultralydmålingene, men selv om de var små så var de friske og fine så de trengte ikke noe hjelp. Og de er bare verdens nydeligste tvillingjenter!! Allerede på oppvåkningen så ble de lagt til og sugde villig, men det var litt vanskelig å legge de til og de hadde nok litt liten munn så det gikk ikke så lett i fortsettelsen. Jeg ble veldig sår så etterhvert gikk jeg over til pumping og mating med flaske. Og det gjør vi hjemme også. Og så får de litt tillegg.

Siden de var såpass små så skal de ha mat hver 3. time og de våkner stort sett til tiden, og sover mellom måltidene. Selvfølgelig skjer det innimellom at de skriker på kvelden, men jeg tror ikke det er kolikk. Og det er bare en som skriker, mens den andre sover.

synes detgår veldig bra å være tvillingmor og vi nyter livet. Pappa skal være hjemme i 9 uker egentlig men siden det går såpass bra så jobber han 1-2 dager i uka fra nå så får vi "forlenget" permisjonen.

Storesøster er også fornøyd med å ha fått 2 lillesøstre og er veldig snill og hjelpsom!

Gled dere som har dette i vente!!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye :) Må være deilig å endelig få se de to som har bodd i magen så lenge :)

Skrevet

gratulerer såå mye!! må være en herlig følelse når alt har gått så fint og er vel overstått.og jeg gleder meg vannvittig når jeg leser innlegget ditt:-) lykke til videre:-)

Skrevet

Gratulerer så mye! Min jente og gutt kom til verden 22. feb. så må virkelig skrive under på at det er en stooor opplevelse :-)

Skrevet

Gratulerer så mye. Gleder meg veldig til det er min tur.

Håper jeg får treffe dem snart :-)

Maja og Eline er veldig fine navn.

Skrevet

Faktisk så er vi ikke 100% sikre at det blir de navna. Har lenge hatt Fride istedet for Maja. Og det er vanskelig å bestemme seg for om vi skal ha Elise eller Eline! Men snart så må vi jo bestemme oss for de er jo allerede 3 uker gamle og alle lurer på hva de heter! ;)

Tusen takk for ale gratulasjoner!

Skrevet

Gratulerer så mye med jentene :) Kos deg masse, og godt å høre at alt gikk bra!

:) Kan tenke du er stolt mor nå!

Skrevet

Jammen ikke lett å bestemme seg for navn, men nå har vi tatt avgjørelsen.Det ble ikke Maja likevel, men Fride.

Så tv1 heter Fride og tv2 heter Eline. Siden storesøster heter Sofie så passet de 3 navna best sammen synes vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...