Gå til innhold

tips mot sår stump??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnuppen er 5 dager gammel og bæsjer rundt 10 ganger i døgnet! Spiser tilsvarende;))) Stakkar liten har fått litt rød stump som resultat. Skyller han under vasken og lar det lufttørke, har prøvd zink salve og ren aloe vera. Noen som har noen lure tips for å unngå at det blir verre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inotyol er helt super på sår stump, men den skal ikke brukes forebyggende!

Om stumpen bare er litt rød, ville jeg fortsatt og lufttørke og smøre på litt sinksalve, tror jeg. Og evnt vaske med litt olje på våt klut av og til.

Potetmel, forresten! Pudre godt på ren og tørr stump :)

Skrevet

Takk for svar:O)

Noterer inotyol bak øret hvis det skulle bli værre! Sender samboer beskjed om å kjøpe med potetmel på tur hjem fra jobb;))))

Skrevet

Inityol..tror det er sånn det skrives. Er i babyhylla på apoteket. :) Funker med en gang!!

Ellers har snuppa mi på 9måneder kun hatt sår stump etter vi har vært borte og brukt våtservietter. Vi bruker ikke engangsservietter eller klut, men mesoft sine engangskompresser, har en bolle på vasken, som vi fyller i vann hver gang hun stelles, med olje oppi. Høres tungvint ut, men blir en rutine. :) Får kjøpt kompressene på apoteket. Det anbefaler jeg veldig! Oljen tørker ikke ut huden om du har det oppi vannet!!

Skrevet

Vi brukte Purelan, en fet salve som også er kjempebra mot såre brystvorter. Kjøpes på apoteket. Det går også an å bruke litt talkum, evt potetmel :)

Skrevet

Jeg anbefaler også vitapan salve:-) Den får man også på apoteket. Den er også veldig fin hvis man brenner seg på brennesle!

Ei jente i barnehagen jeg jobber i brant seg litt i ansiktet. Det var samme dag vi skulle ha barnehage fotografering. Vi smurte på vitapan, og etter ca. 30 minutter var alle de røde prikkene borte. Da kunne man ikke se at hun hadde brent seg. Den lindrer godt:-)

Skrevet

det kan også hjelpe og bytte bleiemerke.

tulla mi har hatt sår stump et par uker nå (pga diare) har smurt og smurt uten hjelp, men byttet over til pampers bleier og på 2 dager var stumpen fin igjen :) ja ja jeg vet at pampers har satt inn bleiene med krem/lotion og mange synes det er dumt og ikke vite sikkert hva man har på huden til de små men så lenge det funker så er det greit for meg :) bleiene er forresten mye mykere også :)

bortsett fra det så er potetmel knall bra :)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Barnesalve NAF fra apoteket er super mot sår stump :-)

Inotyol funket ikke her, men den der barnesalven tok knekken på sårheta i løpet av noen timer. Det er også viktig å ikke gni på huden, bare klappe forsiktig. Jeg lufttørket knøttet med hårføneren, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...