Røver Nov 09 + ?? Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 I førsten fikk jeg beskjed om å vekke gutten min hver 3.time for mat. Droppa det etterhvert for det ble bare en sur liten gutt som gulpa mye. Nå er han 4mnd. og jeg har ikke helt kontroll på når og hvor lenger han sover. Men spiser hver 4.time, da våkner han av seg selv når han er sulten. Men når skal jeg begynne med å bare sove to blunder på dagen f.eks? Vet han kommer til å bli så sykt grinete.
Rampongi Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Det lurer jeg også på Jenta vår er 6 mnd nå og vi regulerte nattesøvnen hennes fra 4 mnd. Altså fikk henne til å sovne rundt 1900 og hun våkner når hun er sulten på natta. Om oftest 2400/0100 og igjen i 0600tiden. Hun sover mange små dupper på dagen, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få regulert det, for hun er så innmari sur når hun ikke får sove de lurene hun er vant til.. Håper noen med et mirakelsvar svarer
IAdor Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Jeg hadde også det slik da hun var sånn 3-4 mnd. Da sov hun hitt og pine, men jeg fandt utav det, at så lenge hun hadde det godt og trivdes. Så gadd jeg ikke stresse med regulering av søvn. Retter etter at hun hadde bikket 4 mnd skjedde alt sånn uten videre. Jeg fikk fast søvnmønster på hun, hun la seg da mellom 20:00 og 20:30. Bare noen uker, eller ikke det engang, så fikk vi nytt mønster. 5-6 mnd la jeg henne mellom 19 og 19:30, ikke noe problem. Hun våknet da 1-2 ganger om natten hvor hun da fikk mme. 6-7 mnd er hun i seng mellom 18:30 og 19, hun kan våkne en gang, men da er det viktig å ikke ta de opp. Hvis de er tørste så gi litt vann, ikke mm eller mme. Jeg gir ingenting fordi det er ikke sult hun våkner av mitt på natten. Hun har som regel våkentid halv to ca. Jeg legger hun da til, og hun sover trygt videre til seks til syv. Hun er i dag 7 mnd. Barn liker veldig godt at de får fast mønster tidlig, det har jeg sett på min har gjort underverker. Jeg vet at barn er forskjellige, men det er å prøve seg frem. Dere skal nok lykkes.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Jeg fikk bare beskjed om vekke ungen min hver 3. time de første dagene på sykehuset. Ellers fikk ungen sove når hun ville. Nå er hun 5 måneder, og vi har ikke hatt noen rutine på soving, det har kommet av seg selv. I starten sov hun lite på dagen, og mye på natten. Hun var selvsagt våken når hun skulle ha mat, men sovnet fort etterpå. Vi sto opp klokken 12 på formiddagen dagen etter, da hun pleide å sovne i 03-tiden på natten. etterhvert har hun gradvis sovnet tidligere. Fra 2 mnd alder sovnet hun i 23-01-tiden, ved 3 mnd alder i 22-23-tiden, og nå når bikket 4 mnd har hun tatt kveld klokken 19. Derimot er det morgen klokken 06:00 på morgenen. hehe:p Hun er 5 mnd nå. På dagtid har jeg ikke helt kontroll på når hun sover. har kanskje en 2-3 dupper i løpet av dagen. De varer alt i fra 30 minutt til 1 time. Men det varierer litt når på dagen hun har disse duppene. Tror det meste går av seg selv. Hvis vi merker at hun ikke er trøtt på kvelden, kan man heller sørge for at det går lenger tid mellom siste dupp på dagen, og leggetid på kvelden. Det er ingen fasitsvar. Ungene sier stort sett ifra selv vil jeg tro
wirre;o) Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Søvn avler søvn. La ham sove så lenge og mye han orker på dagen. Det og lage en kvelds/nattrutine er jo ikke for tidlig, men ikke forvent at han skal sove fra sju til sju. Natten igjennom er IKKE tolv timer. Det går seg til ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå