Gå til innhold

Mon tro om det er tenner på tur???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 5 mnd har de 3-4 siste nettene vært veldig urolig og grått mye. Først trodde vi det var luft, men nå mistenker jeg at det er tenner. Selv om hun har hatt mye luft i magen før, har det ikke vært på dette viset, og jeg spiser akkurat det samme som før. Av fast føde har hun spist det samme i over mnd, så kan ikke tro at hun plutselig skulle reagere på det. Magen virker ikke hard og hun har hatt avføring de siste par dagene. Hun sutrer en del på dagtid også

Hun har lenge vært glad i putte alt i munnen og tygge på ting, så akkurat der merker vi ikke noen stor forskjell. Det er MULIG hun er litt mer ivrig på å tygge på ting, og at det roer henne litt. Men vanskelig å si om det fordi jeg fokuserer mer på det, eller om hun faktisk klør.

Jeg vet ikke om jeg innbiller meg det, men jeg synes tannkjøttet ned munnen virker mykere enn det har vært. Jeg vet ikke om det er vanlig før man får tenner?? Jeg kan ikke kjenne noe hardt, eller se noe hvitt i tannkjøttet.

Hvordan reagerte deres små på å få tenner?? Hvordan kjentes det ut nede i gommene??

Hva het det middelet igjen som man kunne smøre på ??

takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når fortennene ned dukket opp, så kunne jeg se det noen uker i forveien. På framsiden av gommene så kunne jeg se en forhøyning som kom lenger og lenger oppover. Det lyste også hvitt igjennom gommene der. Altså ikke på toppen av tyggeflaten liksom, men den delen av gommen du ser loddrett når barnet åpner munnen. Vrien t å forklare det her... Så den vel et par uker før jeg rett og slett ble bitt i fingeren en dag ;)

Han er nok litt mer urolig om nettene før det dukker opp tenner, men han har alltid sovet litt urolig, så vanskelig å si.

Men han fikk i starten bleieustlett ved tannfrembrudd, og var ganske så rød i kinnene.

Siklet mer også. Men syne ikke han tygger spesielt mye mer på lekene sine. Litt mer kanskje.

Dentinox heter det du kan smøre på, men om det hjelper - tja, er ikke så sikker på det ;)

Skrevet

aha, jeg har bare sett på selve flaten jeg. Kanskje jeg skal se lenger "ned". Men hun er ikke så glad når jeg skal se etter, hun vrir seg bare. hehe:)

Artig at du nevnte dette med røde kinn, for det var for et par dager siden at jeg kommenterte: Se så friske og røde kinn hun har. Kanskje det er pga av tenner.

Jeg håper virkelig det er tennene, for da vet jeg ihvertfall hva det er som plager henne .. :)

Skrevet

Hehe, er ikke lett å få se i munnen nei. Den blir knepet ganske så godt igjen ;)

Er ikke lett når man ikke vet hva sutring osv skyldes nei.

Er mye de må igjennom disse små :)

Nå har mini her hatt konstant røde kinn siden det dukket opp i forbindelse med de første tennene, så akkurat NÅ vet jeg ikke om det har noen sammenheng. Men var tydeligvis det første gangen.

Her dukket det opp 6 tenner i perioden fra 16. desember-ca 1 februar, så var en tøff periode gitt... Var 7.5 mnd da de første dukket opp.

Skrevet

jenta mi var urolig vær natt i en uke å jeg skjønte ingenting:) så etter tenner men så ingen.. men en dag så kjente jeg noe skarpt nedi, å da hadde det dukket opp en tann gitt.. nummer 2 kom 2 dager senere..

men vi så ikke antydning til tenner eller før vi kjente at de hadde kommet opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...