Gå til innhold

andre små med sjeling og andre synsfeil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en alvorlig arvelig øyesykdom i familien... den innebærer sjeling og sterk nærsynthet...

er usikker på om sønnen min har fått dette...

han er 4 mnd nå, så synet er jo ikke stabilt ennå...

men iforhold til andre jevnaldre synes jeg han ser dårligere... mindre fokusert på ting... sjeler noe på det ene øyet...

legen sier alt er fint, og har tatt rød refleks.. men jeg ser jo at noe er galt.. har fått time til øyenlege da...

andre som har små med synsfeil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille jente på 11 måneder har en sjelden genfeil som innebærer at hun mangler iris på begge øynene. Denne diagnosen heter Aniridi. Pga underutviklet synsnerve er hun svaksynt. Hun sjeler også på venstre øye, og vi trener dette øyet en time hver dag. Dette har vi gjort siden hun var 4 måneder. Vi får god oppfølging av øyeklinikken på Ullevål, og jeg føler at vi er i gode hender der. I morgen skal vi til første konsultasjon hos synspedagog.

Fint at dere er henvist til øyenlege. Du tenger helt sikkert å snakke med noen som kan noe om øyensykdommen sønnen din kan ha.

Håper på alt det beste for dere :)

Skrevet

Snuppa ble henvist ved 6 mnd kontroll pga sjeling. Er nå snart 2 år og vi sluttet med lapp for noen mnd siden etter nok en kontroll. Skal til ortoptist om ikke så lenge -håper vi slipper å begynne med lapp igjen, selv om det har gått greit nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...