Gå til innhold

Hvor langt kan jeg være på vei?

Sinnataggen_lykkelig <3

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg regner feil på ukene min nå. Om man regner at man er antall uker på vei siden første dag på sist mens, så er jeg helt på jordet....Og trenger hjelp!

Slik er saken:

Sluttet på pillen 4. januar etter 10 år. Aner derfor ikke hvor lang syklus jeg har normalt. Planen var å sjekke dette ut nå når jeg sluttet. Fikk første mens 7.januar. Forventet da å få neste mens rundt 7.feb. Det skjedde ikke. Fikk mens 15.feb først. I samme tiden fikk jeg ømme bryster og var supertrøtt. Mensen ga seg ikke, og helt tilfeldig leste jeg at dette kunne være ett tegn på at jeg er gravid. Tok test tirsdag 2. mars som til vår store overraskelse var positiv. Tok CB med ukeanv. onsdag morgen, og den viste gravid 2-3 uker.

Hvor langt på vei vil du si at jeg er?

Fortsetter under...

Heia og gratulere!

Jeg sjekka ut med terminkalkulatoren på babyverden. Da tok jeg utgangspunkt i siste mens første dag 15.feb. og syklus på 28, selv om du ikke visste dette helt da. Den regnet seg frem til at du er 3 uker på vei, og at unnfangelsen fant sted omkring 1.mars og termin 24.nov.

http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/?day=15&month=2&year=2010&cyclus=28&f=t

Var i samme situasjon som deg. Slutta med pp 7.okt og beg med minip da mensen kom 9.nov.. Mensen kom aldri etter denne uka.... var trøtt, ømme bryster og mensmurringer. Hadde faktisk et lite mensspor den 30.nov. Siden kluss i ppille-skifte tenkte jeg ikke mer på det.

Følte på meg at jeg var gravid, og tok en test 15.jan. Jeg var visst 9 uker og 5 d på vei.

Lege og jordmor tok utg.pkt i siste mens første dag. Selv vet jeg ikke min syklus, men satte den til 28.

Skal på første ultralyd neste tirsdag, så da tenker jeg de får målt mer nøyaktig termin :)

Lykke til :)

Kan det stemme at unnfangelsen fant sted den 1. mars. Hun hadde jo tatt en test bare noen dager etter. Tviler sterkt på at hcg har steget så mye rett etter befrukningen. Jeg tok en test 25. feb. og da var den veldig svak. Vet helt sikkert at hos meg så ble egge befruktet den 15. feb.

Så her tviler jeg litt og trur hun er kommet lengre :)

Gratulerer til dere begge :)

Jeg tror også jeg er kommet lengere. Tror selv jeg er 5-6 uker på vei nå. CB digital sa 2-3 uker siden befruktning, så da skulle jeg vært 4-5 uker allerede tidlig i forrige uke. Må vel vente til UL før jeg får en mer nøyaktig termindato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...