Gå til innhold

Hvordan er det å bo på Råholt/Eidsvoll Verk/omegn

Anbefalte innlegg

Heisann,

Vi er en familie på 5 som vurderer å flytte på oss.

Hvordan er det å bo i Eidsvoll kommune - utenfor Eidsvoll sentrum?

Stemmer det at det er mange med Romani-bakgrunn på Råholt? Spiller det i tilfelle noen rolle?

Takknemlig for mange og seriøse svar :-)

Fortsetter under...

Jeg er selv født og oppvokst på Eidsvoll, men nærmere Eidsvoll sentrum. Jeg syns det er mye triveligere der, mindre kriminalitet og rølpeungdom. Høres kanskje dømmende ut, men jeg syns det er mer bråk og tull og drit på Råholt enn på Eidsvoll. I tillegg er det som hun over her sier, enklere togforbindelse fra Eidsvoll.

Eidsvoll er veldig hyggelig sted og bo, passe litt og passe stort, kort avstand til Jessheim, Oslo og Hamar, nærme Gardermoen, mye som skjer i bygda osv.

Hadde jeg kunnet hadde jeg flytt tilbake, men pga min mann blir jeg nok værende her jeg er, ca 50 mil unna :(

Jeg har vokst opp på Jessheim (ullensaker kommune) og da jeg var ung var Råholt skikkelig harry, men ting har forandret seg altså. Vet ikke hvor mange flere innbyggere det har blitt på Råholt siste 10 årene, men det er en vannvittig vekst. Hvem som er de opprinnelige Råholt'ingene spiller ingen rolle lenger for de som jobber på Gardemoen og Oslo og pendler fra ett av de mange nye byggefeltene der kommer fra hele landet. Det har blitt bygd nye skoler, nye barnehager, de driver og bygger ut handelstanden osv.

Jeg har både venner og slektninger på Dal og Råholt nå og hadde ikke hatt betenkeligheter med å flytte dit, mine gamle fordommer mot Råholt er ihvertfall forduftet ;)

Annonse

Bor selv på Eidsvoll Verk og stortrives. Er selv innflytter.

Kort vei til Oslo med tog (går tog hver time). 15-20 min til Gardermoen og Jessheim med bil.

Når det gjelder utvalget av butikker så er det ikke det beste, men det er ikke noe bedre i Eidsvoll sentrum. Reiser stort sett selv til Jessheim når det er noe spesielt jeg skal ha.

Ble bygd ny ungdomskole for noen få år siden. Den gamle pusses opp og bygges ut til ny barnskole for de som bor på Eidsvoll Verk og "norddelen" av Råholt.

Er mange barnehager, noen kommunale og flere private. Kommer muligens to barnhager til i nærmeste fremtid. En på Dal og en på Råholt.

jeg har bodd ved eidsvoll verk, som innflytter. og det var helt fint det.

selv om jeg nok bommet en del på de sosiale kodene.. hihi.. de kalte med sossen fra oslo... haha... men så kaldte jeg de bønder og da :P

jeg merket aldri noe til kriminalitet og slikt tulleball (som folk nevner ovenfor)

også har jeg pendlet fra oslo til mork ved eidsvoll en stund, og det fungerte også flott. det var før jeg hadde barn riktignok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...