Gå til innhold

Når barnet hverken vil ha mm eller mme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 9måneder vil ikke ha hverken mm eller mme lengre. Hun får vann. Innimellom utblandet juice. Får liksom beskjed av hs at hun trenger mm eller mme en stund til og så vil hun ikke ha, hverken fra flaske eller tutekopp. Men vann tar hun. Hun spiser grøt og middag osv.. Flere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Råd fra helsedirektoratet:

"Generelt er det viktig å være oppmerksom på kalsiuminntaket dersom barnet ikke drikker noe melk. Dersom barnet spiser jernberiket industriprodusert grøt hver dag skulle det ikke være noen grunn til å tro at barnet får for lite kalsium. På brødmat bør man tilby kalsiumrike påleggsvarianter, slik som ulike oster.

Annen drikke til måltider enn kumelk, som vann og tynnet juice, går helt fint, så lenge man vet at barnet får i seg kalsium via andre kilder. Det går også an å tilby barnet morsmelkerstatning fremdeles - barn kan fort skifte fra "ikke-like" til "like"."

http://matportalen.no/artikler/2007/3/kan_jeg_gi_kumelk_istedenfor_morsmelkerstatning_til_et_barn_paa_8_maaneder

Skrevet

Takk for svar!

Hun får tre grøtmåltider, siden hun ikke tar noe særlig mm eller mme, det ene måltidet litt mindre enn det andre sammen med frukt osv.. Det hender hun får litt mm på kveld og natt, men ikke å mye som de anbefaler. Hun avvenner liksom seg selv nå merker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...