Gå til innhold

Går ikke ned i vekt!!!!!


hormonmamma

Anbefalte innlegg

Ååååååå!!!!! Nå har jeg sultet meg selv i en uke uten noen form for resultater. Jeg har spist:

Frokost: En skål kellogs k fullkorn

Lunsj: to knekkebrød med magert pålegg

Middag: vanlig,men små porsjoner

Kveldsmat: to knekkebrød med magert pålegg.

 

I tillegg har jeg jogget 5 kilometer 2 ganger, og gått en tur på 5 kilometer.....

Jeg er 165 og 58 kg.... håper på tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Skjønner frustrasjonen din-få ting er så frustrerende som når en føler en gjør "alt" riktig, men vektnåla ikke rikker seg. Dette sagt, det er totalen som avgjør vektnivået - ikke en ukes iherdig innsats. Om du sulter deg og samtidig lider fordi du føler du forsaker mye, vil du, etter min egen erfaring vel og merke, ikke kunne håpe på å oppnå en varig vektnedgang - for du vil ikke kunne opprettholde dette kostholdet over lang tid, du vil nok heller gå på en real sprekk. I tillegg ser det ut som et utrolig kjedelig (beklager;) ) kosthold, med svært lite inntak av frukt og grønt. Kjør på med mer proteiner (øker metthetsfølelsen), og du kan ha nytte av å legge inn to mellommåltider på ca 90 kcal i løpet av dagen som består av en frukt, evt. noe proteinrikt. I tillegg til dette må du ha tilskudd av noe fett (sunt fett vel og merke) - fett må til for å kunne forbrenne fett, hvor merkelig dette enn måtte høres ut.

 

Jeg vil tørre påstå at du ligger på et alt for lavt kalorinivå for at kroppen din skal synes det er ok å forbrenne det overskytende fettet du mener du måtte ha - etter et grovt overslag her ligger du på et daglig inntak på litt i overkant av 1000 kcal i døgnet. Meld deg inn i vektklubben.no eller lignende for å tilegne deg nødvendig kunnskap om kcal og mer riktig daglig mengde matinntak for å gå ned i vekt.

 

Til slutt - ut i fra vekt og høyde du oppgir er du på ingen måte overvektig. Hva om kroppen din er ment til å ligge på 58 kg? Vil det ikke være mer motiverende og legge inn en ordentlig innsats sammensatt trening for å stramme opp det du anser som problemområder? Vekt er til syvende og sist kun et tall, som for normalvektige ikke sier stort om hverken helse eller utseende :)

 

Håper du oppnår de resultatene du ønsker med tiden, og husk - et sunt kosthold skal være enkelt og positivt å følge, og bør på ingen måte bli altoppslukende!

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser for lite, sulting hjelper ikke, da kjører kroppen forbrenningen ned i kjelleren og der blir den, lenge.

 

i tillegg er du ganske slank så det tar lengre tid fordi du ikke har ekstra reserver å ta av.

 

Spis fornufitg, ikke sult deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hva du har på ett slankeforum å gjøre... men dog! Du bør jo heller stramme opp kroppen din om du er misfornøyd..... For er jo absolutt ingenting galt med vekten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI; ta deg en tur til legen du...Du har BMI på 21...under 20 er undervektig...

 

Helt tydelig at du er syk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...