Gå til innhold

Ørelys, bør man gå til legen før man prøver dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare å prøve på egenhånd?

Fortsetter under...

Skrevet

Man bør vel strengt tatt ikke prøve det enten man har vært hos lege eller ikke.

Skrevet

Hva i alle dager er ørelys?

Skrevet

Hva er ørelys? Jeg ser for meg gøye ting.

Skrevet

Telys i ørene, liksom? Hva skjer?

Annonse

Skrevet

no.wikipedia.org/wiki/Ørelys gir egentlig en grei oversikt (og har ålreit kildeliste).

Skrevet

Jeg har prøvd hjemme og syns det er veldig behagelig :)

Skrevet

Ok, det jeg så for meg var mye mer gøy.

Skrevet

Hvorfor bør jeg ikke prøve det? helsekoten hadde vel ikke solgt dette om det var farlig vel?

hi

Skrevet

I følge medisinske undersøkelser er metoden både ineffektiv og farlig, og kan gjøre mer skade enn nytte, f.eks. ved at voks fra lyset havner i pasientens øre.

Hva med å ta det hos en behandler som har gjort det før?...

Skrevet

Nei, sikkert ikke. Helsekostbutikker er jo kjent for sin vitenskapelighet.

Her er et sitat fra en medisinsk studie, forresten: "A survey of 122 otolaryngologists identified 21 ear injuries resulting from ear candle use. Ear candles have no benefit in the management of cerumen and may result in serious injury."

(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8849790?dopt=Abstract)

Skrevet

Uff vet nesten ikke om jeg tør prøve jeg nå, men er desperat her. Og det står at disse ørelysene kan hjelpe mot mye av de plagene jeg har om dagen.

hi

Annonse

Skrevet

Og det er vitenskapelig bevist at de ikke hjelper pøkk mot noe som helst og at de kan føre til alvorlig skade på øret om du er blant de mer uheldige. Men for all del, gjør som du vil - tro kan flytte fjell.

Skrevet

Ikke skrem meg sånn da. hehe. Ble veldig usikker nå gitt.

hi

Skrevet

Vår gutt er et såkalt "ørebarn", med hyppige betennelser i øret. Han får det SÅ mye bedre etter at vi har tatt et ørelys på hvert øre. Nå ber han faktisk om å få det når han har vondt. Så her er meninger og erfaringer sprikende. Jeg er i alle fall for!! Husker ikke merket vi bruker, men det er en gul eske m to ørelys som fås kjøpt hos helsekost. Voksen drypper ikke - den henger veldig godt sammen (asken som blir igjen henger til og med på og drysser ikke), og det er en flammestopper slik at flammen aldri kommer for nære øret! God bedring :o)

Skrevet

Takk for det=) var hos legen i dag, og hun sa at jeg kunne trygt prøve dette. Så da er det mulig at jeg gjør det i kveld. Desperat etter å få bort dotter og div nå, hvis det funker da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...