Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Jeg har i årevis ønsket meg silikonpupper. Hadde såvidt pupper før jeg ble gravid, og nå to år etter at jeg ble mamma er det så godt som flatt. Har ikke 30 000,- på sparekonto, og kommer ikke til å klare å spare det i løpet av nærmeste fremtid. Noen som har tatt lån for å få råd til operasjonen? Hva slags lån vil det være, og hvor mye betaler dere tilbake i mnd?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Hvis du ikke greier å spare, er det vel ikke så lurt å ta opp lån til det? Blir vel type forbrukslån, og det er jo ikke det billigste?.. Ønsker meg puppene mine tilbake jeg også, men jeg har begynt å spare. Jeg kommer nok til å bruke litt tid på å spare den summen, men da får jeg også blitt sikker på om det er verdt så mange penger...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Nei, forbrukslån er nok ikke det lureste. Men jeg vet at om jeg ikke "tar meg råd", så kommer det aldri til å skje. Jeg kommer aldri til å ha 30 000 til overs, så hvis jeg noengang skal bli fornøyd med meg selv, så må det bli den løsningen dessverre. Er så lei av å være misfornøyd Hi
Gjest ->>- Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Om du ikke klarer å legge deg opp 30,000 i løpet av overkommelig tid (si et år), så er et forbrukslån en aldeles idiotisk ting å pådra seg - enten pengene skal gå til ny tv eller nye pupper.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Da må det nok bli forbrukslån eller kredittkort. Dyrt,men om du likevel går for det betyr det bare at dette er veldig viktig for deg.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Jeg kunne godt ha tenkt meg nye pupper, men det kommer langt ned på prioriteringslista mi i forhold til viktigere ting her i livet... Regner med at jeg kommer til å være misfornøyd til jeg dauer...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Det er det jeg har gjort i årevis også. Er jo så mye annet man må bruke penger på. Men nå er jeg rett og slett lei av å være misfornøyd. Livet er for kort til å plages over sin egen kropp syns jeg, Men ser poenget deres i at det er forferdelig dumt når jeg ikke har råd. Jeg vet det godt. Får se hva jeg gjør. Blir vel helst at jeg utsetter det i enda noen år og venter på lotto-gevinsten. Men noen som har kjøpt pupper på avbetaling her? HI
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Men du kan ta deg råd ved å prioritere sparing. Egen puppe-konto Tenk så mye mer tilfredsstillende å betale det på forhånd, enn etterskudd!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Har prøvd det Kom langt på vei, også røk vaskemaskinen.. og der forsvant de puppene. Hehe.. Men ja, gud hvor deilig det hadde vært å bare kunne betalt for de! Hi
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 Mange av de plastikke klinikkene har låneordninger/avdragsordninger. Er vel aldri lurt å låne penger, men om det kan gjøre deg lykkelig så hvorfor ikke.. folk låner jo penger til å kjøpe nytt kjøkken eller sofa i hytt og gevær...Så lenge en har råd til lånet så hvorfor ikke tror det ligger mellom 500-1000kr mnd et sted Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #11 Skrevet 7. mars 2010 Takk for tipset! Skal kikke nærmere på klinikkene og se )
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #12 Skrevet 7. mars 2010 Ja, valget da blir jo lett. Uten vaskemaskin er slaget tapt... Men to sparekontoer? Jeg har en buffer, og en spare. Har ikke kjempegod økonomi liksom, men prioriterer sparing. Men jeg ser "greia" di liksom. Håper noen andre kan svare deg mer konkret da!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #13 Skrevet 7. mars 2010 Det jeg ikke skjønner helt er: Hvis du ikke har råd til å spare - hvordan skal du ha råd til å betale månedlige avdrag?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #14 Skrevet 7. mars 2010 Ta en runde i huset og se på alle tingene du eier. Hvilke av tingene kan du offre for å , forhåpentlig vis, bli mer fornøyd med puppene? Smykker, bunad, sportsartikkler, turutstyr, kunst, gamle bøker, møbler osv kan selges. Mange av oss kan reise en brukbar sum ved å rydde hardt og nådeløst i skuffer, skap kjellere og loft. Dropp i tillegg en ferie eller to så begynner du kansje å nærme deg (forutsetter selvfølgelig at du i dag har normal ok økonomi). Hvis du har det slik at du ikke greier å spare, men greier å betale ned på lån, bør du vurdere om du kan få et lån innbakt i boliglånet om du har det. Det vil normalt sett gi mye lavere rente enn vanlig forbrukslån. Hva du bruker pengene på er uten betydning. Det vesentlige er om du har økonomi til å betale renter og avdreag og om sikkerheten i boligen er stor nok.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #15 Skrevet 7. mars 2010 Neste gang må du da tenke: Trenger jeg ny vaskemaskin eller har jeg andre vaskemuligheter som vaskekjeller eller liknende? Om svaret er ja blir neste spørsmål: Hvor får jeg tak i en billig maskin som duger? Svaret på det vil sansynlig vis kunne være for eksempel på finn til knapt 1000,-. Med mindre du driver et vaskeri trenger du ikke en vaskemaskin til mange tusen kroner. Ønskar du nye pupper må du prioritere det forran andre ting du har lyst på, og som mange andre synes det er mer naturlig å kjøpe først.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #16 Skrevet 8. mars 2010 Finn ut hvor mye du hadde måtte betalt i avdrag på et lån til nye pupper, feks 700 kr over 5 år. Men istedet for å ta opp lån, legger du heller av 1400 kr i måneden i to og et halvt år, du slipper å betale renter på et idiotisk lån og du kan stolt cashe inn de nye puppene dine helt av deg selv! Tenk om du ikke greier avdragene på lånet..Så komme banken og tar puppene dine..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #17 Skrevet 8. mars 2010 EHh..Seriøst??? Greier du ikke å spare 500 kroner i måneden, men VURDERER og ta opp lån og betale 700-1500 på DET i måneden? 500 kroner i sparing i måneden = 6000 i året..I tillegg spares penger man ønsker seg til jul/bursdag.....Samt kansekj litt ekstra når feriepenger kommer???? Si 8000 i året går greit og spare...Har du ikke MULGIHET til det, har du null sjans til å betale på et lån....Du greier ikke finne et lån hvor du slipper unna med mindre utlegg pr. måned enn det... Så såfremt du ikke vil gi økonomisne f..i vold, drite i de utlegg som snart dukker opp i forbindelse med ungene, så tar du ikke opp lån for å kjøpe pupper...Da vil jeg si det ikke er puppene som er problemet ditt.....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #18 Skrevet 8. mars 2010 What??? Det er da ikke sååå viktig at du ikke klarer å spare?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #19 Skrevet 8. mars 2010 Ehh...??? Hvis man ikke kan legge til side 500 i måneden i SPARING, så hva i all verden i DITT hode er det som sier at man da klarer og betale MER enn 500 kroner i måneden på et lån????
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #20 Skrevet 8. mars 2010 Du har ikke 30 000,- til overs, men du vurderer å bruke et kredittkort til ca. 15-18% rente.... Hvordan skal du da få betalt ned noen gang. Hvis du ikke kan sette av noe penger til puppe-lån. Du kan ikke heller låne opp på hus eller leil. eller spørre mamma eller pappa om å få låne den summen, uten altfor mye rente.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #21 Skrevet 8. mars 2010 Man trenger ikke fortelle HI at å ta opp et rådyrt forbrukslån for å kjøpe seg pupper er det dummeste hun kan gjøre, tenker hun er ganske klar over det! Tenker at hun kommer til å gjøre det uannsett når hun virker så desperat for å få disse puppene som skal være svaret på hennes manglende selvfølelse og tro på seg selv. Håper det kommer til å være verdt det, at du klarer avdragene, å forsatt har en ok økonomi til å betale resten av regninge man har i mnd og leve et normalt liv. Det værste er jo hvis dette går utover barn,huslån/leie, mat etc... Håper puppene er verdt det da Nei,siden dette er et egoistisk valg som kun gagner DEG å DEG alene, spar pengene å betal cash å så være ferdig med dette. Et lån som du snakker om kommer til å påvirke deg og din familie i all for stor grad til å kunne vurderes en gang!! Legg egoismen til side å prøv å spare spare spare...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #22 Skrevet 8. mars 2010 For å være helt ærlig m deg, syntes jeg at d du hadde brukt på å betale tilbake på lån m renter ol kunne du heller lagt vekk og spart så du kan bet d selv. Om du så gjerne vil ha silikon, så spar i stede for å sette deg i gjeld og måtte bet renter i tilleg. Blir så mye dyrere enn nødvendig...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #23 Skrevet 8. mars 2010 Hun klarer nok å avse 1000 kr i måneden. Jeg tror at problemet til HI er at det tar tid å spare og hun ønsker seg de nye puppene NÅ! Jeg solgte motorsykkelen min for den første operasjonen. Mannen min betalte den andre. Jeg har vært heldig sånn sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå