Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For min egen del ville jeg valgt en fridag, hadde syntes det var kjempekoselig med en hel dag sammen med barnet. Men for barnets del tror jeg at jeg ville valgt 1,5 time kortere dag hver dag. Bedre for en som er så liten å slippe å ha så lange dager.

HI skal ha 20% redusert stilling. Da kan hun bruke 1.5t korter tid i bhg hver dag, f.eks. 7 timer i stedet for 8.5 timer.

Hun har ikke sagt at hun forventer å få 80% plass i bhg hverken ved å ta en ukentlig fridag eller ved å bruke kortere dager.

7 timer, f.eks. 9-16 i stedet for 8-16.30 er helt sikkert ok for bhg, (selv om de ikke reduserer prisen med 500 kr.)

Annonse

Jeg jobber selv 80% og har valgt å ta en fridag i uken. Da er gutten min enten i barnehagen ca 4 timer eller har fri. På den måten får jeg gjort unna husarbeid og innkjøp av mat osv. Da slipper vi å stresse med det i helgene og alle får tilbrakt kvalitetstid sammen da. Jeg tror egentlig ikke det utgjør den store forskjellen for barnet om de er i barnehagen 1,5 time fra eller til så lenge de trives der. Men det er klart i begynnelsen kan det jo være en fordel for barnet å ha kortere dager.

Den må jeg bare kommentere, for 1,5 time utgjør faktisk en god del for små barn. Selv om de trives er barnehagedagen slitsom. Voksne blir slitne av å være på jobb, barn har oftest lenger tid i barnehagen enn det vi har på jobb.. De er små og blir fortere slitne også tror du at 1,5 time ikke har så mye å si?? Det har det!!!

Jeg ville nok valgt en fridag, men det har med min arbeidstid å gjøre.. Jeg har noen timer i uka jeg bruker på jobb så jeg har ikke lange dager på jobb..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...