Gå til innhold

Noen som har blitt igangsatt med cytotec?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått time til igangsetting pga barnets og min helse, endelig noen som tok oss på alvor!

Ble fortalt at det blir igangsetting med cytotec, og at man gjerne får tre stikkpiller før det endelig skjer noe, at man ikke trengter å føde samme dag osv osv. Noen som har noen erfaringer? Hvordan var DIN igangsetting med cytotec?

Jeg har tatt cytotec tidligere i forb. med abort og da skjedde det noe med engang... men det var jo andre forhold.

Fortsetter under...

Jeg har blitt satt igang med cytotec. Jeg trengte kun 1 tab.

Før den ble satt hadde jeg en modningsgrad på 3 (under 5 er umoden) og 2-3 cm åpning. Jeg fikk beskjed om å forvente fødsel etter 2-3 dager..

Jeg fikk noen kontraksjoner med en gang, alle var svake så jeg kjente de knapt. Fikk også klyx. Tab ble satt 8 om morningen. Kl 12 sjekket de meg igjen og hadde da en modning på 9 ( av 10) og 3-4 cm. De kunne da ta vannet (kl 12.10) riene kom som kastet på meg og ca 13.00 kjente jeg trykketrang. Hadde da full åpning og presset for harde livet :) Gutten vår satt dessverre skeivt i åpningen så jeg klarte ikke å få han ut før 13.54. (Da var det 6 leger og jordmødre i rommet...) Men alt gikk utrolig bra!! Trengte ikke klippe eller noe.. litt sying men ikke noe å snakke om. :) Jeg syns selv at fødselen gikk utrolig greit, og var i grei form etterpå!

Jeg syns hele opplegget var bra, følte meg trygg med flinke folk rundt meg! :)

Når skal du settes i gang? Masse lykke til, det går nok veldig fint!

Så godt å høre. Jeg blir satt igang på onsdag, skulle ringe halv åtte for å høre om hvordan kapasitet de hadde.

I dag hadde jeg allerede 2 cm åpning, og ble strippet litt for å forhåpentligvis sette ting i gang, men har ikke kjent noe som helst.

Annonse

Problemet med mange av historiene til folk er at skrekkeksemplene alltid blir trukket fram virker det som.. Derfor skrev jeg min greie: ) Dette var med mitt første barn.

Krysser fingrene for deg jeg :) Selv om du sikkert ikke kommer til å trenge det;)

Hei, vet ikke om det heter cytotec, men var sånn liten stikkpille. Ble satt igang med det 16 dager over termin. Veldig lite modning, selv så sent. Etter ca 30 min begynte noen murringer,

Fikk også beskjed om at det kunne ta en dag el to. Skulle egntlig hjem, men bestemte oss for å bli på sykehuset til neste pille etter 6 timer, heldgivis. For 3 timer etter første pille kom riene, kraftige, og annenhvert minutt fra start til slutt. Alt i alt tok det 7 timer.

Gikk fra umoden til 10 sm åpning på 3 timer, så ble vedig intenst, med stormrier, og en epidural som ikke fungerte noe særlig. Gikk litt fort for lillstore i magen på 4.5 kg så han kom litt skjevt ned, så han måtte dyttes litt tilbake. Måtte da ligge et par timer med intense rier og pressrier før jeg fikk presse igjen, og etter mye jobb og pressing i 40 min var han ute store karen :)

Alt i alt en veldig vondt fødsel, da den nok ble litt intens siden jeg startet så pang, men men er fort ferdig da hehe. Når jeg tenker tilbake er jeg bare stolt av meg selv, samboer og jm på sykehuset. Sitter bare igjen med gode følelser og minner, og gleder meg til en evt neste gang :)

Lykke til, dette går super bra:)

jeg ble også satt igang med Cytotec.

Fikk piller hver 2 time i over 2 dager uten effekt:( de tok vannet på kun 1.5cm i håp om å få resultater. Den gang ei. Endte tilslutt i hasteks pga at nesten 0 progresjon og barnet satt fast.

Men jeg er veldig klar for å prøve ballongkateter denne gangen hvis det blir aktuellt med igangsetting igjen.

Men alle reagerer vi forskjellig, man må jo nesten bare prøve og se hva som skjer;) Min kropp er tydeligvis ikke fornøyd med cytotec, fikk det 9 uker etter fødsel også for å få ut rester, hjalp ikke da heller. Kanskje jeg er immun;-p?

Annonse

Jeg ble satt igang med cytotec :)

Ble igangsatt 14 dager over termin. Undersøkelsen viste at jeg var langt fra moden - null åpning men nesten avflatet livmorhals. Ble forespeilet at det kunne gå dagevis før fødsel! Fikk en pille kl 12, og det holdt med den ene gitt. Fikk beskjed om å ligge i ro i to timer etter den var satt inn, men da kl var 13 begynte det å bli passelig vondt og jeg fikk etter sjekk med legen lov til å reise meg opp. Riene kom tett og var ganske så kraftige..Men har bare født denne gangen så har ikke noe sammenligningsgrunnlag :P

Kl 15 ble det sjekket åpning, 8 cm! Da ble det fart i jordmora, og det kom en anestesilege og fikk satt epidural.(Var blitt lovd tidlig epidural på forhånd pga fødselsangst..). Den begynte å virke sånn i 15.30 tiden, himmelsk!! :)

Fikk sjans til å spise og drikke litt og hente meg litt inn.

Kl 17 va det tid for å presse, og litt over 18 kom hun ut med panna først, 3,5 kg og 50 cm, og selvsagt helt perfekt :)

Hadde en kjempefin fødselsopplevelse med igangsatt fødsel, og håper at neste gang blir like fin! :) Selv om det da godt kan starte av seg selv, er en tålmodighetsprøve dette overtidsgreiene altså..

Lykke til, er sikker på det går helt supert! :)

Hei,er blitt satt igang med begge mine. Samme forløp med at vannet gikk 3 og 2 uker før termin og ingenting mer skjedde.Et døgn etter vannet gikk fikk jeg pille. Det holdt med en. På nr 2 skjedde d lite mens jeg lå i senga,men etter en gåtur i gangene på sykehuset ble d fart på sakene. Fra det startet til babyen var født gikk det 4-5 timer med begge. Jeg aner ikke noe om hvordan en 'normal' fødsel er,men har lest at det er mer intens å bli satt i gang. Jeg for min del synes det var greit at d gikk fort. Nå venter jeg nr 3, og er forespeilet samme forløp som med de to føste. Helt greit for meg :) Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...