power puff Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 hva gjør dere på natten? stenger der katten inne på et rom eller lar dere den gå løs. Katten vår går løs på natten, han blir 1 år i mai og det begynner n og bli litt str. på han. vi har en gutt som bli 2 i mai og venter snart numme 2. er redd for at katten skal legge seg oppe på barna når de sover så vurderer og sette opp en dør inn til stua så han ikke kommer seg inn til barna. han har aldri vært i sengen til mini. hva gjør dere?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Vi lukker alle soveromsdører om natta så pus (4 mnd) må klare seg selv i stua/gangen/kjøkkenet/kjelleren om natta og dagen når vi er på jobb =))
Gjest Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Nå er gutten vår 6 år, men når han var mindre var aldri katta interessert i å hoppe opp i senga hans, så hos oss har katten alltid gått fritt rundt, men hvis du er redd for at katten skal hoppe opp i senga til ungen, kan du jo ha pusen i stua f.eks med tilgang på mat, do og seng da selvsagt..
NostraStoria Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Vi lukker igjen soveromsdøra, slik at katten ikke kan komme inn når mini sover. Han sover fortsatt på vårt rom da, siden han er så liten. Kan du ikke lukke døra til sovreommene? Har kjøpt en babycall også, i tillegg til å gå å sjekke på han når han sover. Det er ikke sikkert at katten vil legge seg på ungen/oppi senga, men det er ikke vits i å risikere det, noe jeg forstår at du ikke vil. Så enten kan du ha katten ute om nettene, eller lukke soveromsdøra. Å stenge katten inne på et rom vil nok mer stresse den enn å gjøre så mye annet.
power puff Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2010 takker for svar grunnen til at han går løs er fordi jeg ikke vil stenge han inne. han har aldri vært oppe i sengen til mini tidligere og han er jo snart 2 år så kommer katten opp i sengen han vil jeg tro han dytter den vekk. men man vet jo aldri. Mini sover ikke på rommet vårt så hvis vi lukker dørene så hører vi han ikke. Må vurdere bruke babycall igjen da. Hvor gamle er barna deres som sover på eget rom med døra igjen?
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Pus her også er ute om natta:) Vågte rett og slett ikke å ha han inne om nettene etter at snuppa kom til verden, livredd for at jeg skulle glemme å lukke en dør og plutselig hadde katten hoppet oppi senga hennes når vi so..
NostraStoria Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Babycall er ikke dumt nei Hvis ikke bør du vurdere å la katten være ute om natta. Tror ikke han har vondt av det.
Hufsla Skrevet 7. mars 2010 #10 Skrevet 7. mars 2010 enten er hun ute, eller så er hun i gangen. Begge barna sover med dørene oppe, og ofte legger hun seg i fotenden av sengene deres.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. mars 2010 #11 Skrevet 7. mars 2010 Våre gutter er 2 og 5 år. Og vi hører dem om det er noe om natta, selv med både vår og dems dør lukket =) Hvis du ikke hører ungen ville jeg nok funnet babycallen igjen ja =)) Vi bruker babycall hos han på 2 enda, i stua. For når vi sitter nede i stua hører vi han ikke uten den. Han på 5 klarer å få kontakt uansett =))
power puff Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2010 ja nå beggyner det å bli mildere ute og katten begynner å bli voksen så da kommer han nok til å være mer ute på natten vi skal sette inn en katteluke i garasjen slik at han her en lun plass der også. så da er gjør det i allefall ikke noe at han er mer ute på natten! vi venter nummer 2 til høsten så da er det i allefall ikke aktuelt at han kan hoppe opp i senga til babyen.
Trollemor75 Skrevet 7. mars 2010 #13 Skrevet 7. mars 2010 Vi lukker aldri dørene om natten, men jeg har satt inn en høy grinddør som lukke Trollets soverom for pus uten å stenge for luft og lyd. Den brukes også på dagen for at katten ikke skal spre kattehår på guttens rom. Katten får ellers bevege seg nokså fritt, han er innekatt og har ikke så mye plass å boltre seg på, er rimelig bortskjemt og eldgammel.
power puff Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 7. mars 2010 hva slags grinddør er de dere har?
3småtroll♥ Skrevet 7. mars 2010 #15 Skrevet 7. mars 2010 Her har alltid kattene gått fritt om natten. Hadde katteluke i det gamle huset, men her vi bor nå har vi ikke det. Nå har vi bare en katt og han pleier å være inne om natten nå på vinteren og ute om sommeren;) Hos oss er det helt naturlig å lukke soveromsdøren da vi sover så vi bruker babycall på knotten som blir 2 i mai enda. Katten går da fritt i huset;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. mars 2010 #16 Skrevet 7. mars 2010 om han ikke er ute så har han fast plass i fotenden av sengen min
bondeknøl Skrevet 7. mars 2010 #17 Skrevet 7. mars 2010 Pus går bare nede og er aldri oppe der vi har soverommene.. Men er glad i å ligge ved siden av henne på dagtid på gulvet.. helt til hun begynner å lugge han i den LANGE pelsen.. da stikker han av.. når hun var veldig lita skulle han passe på hele tiden.. lå bare ved siden av snill og renslig pus, men han er under oppsyn når hun sover, eller utenfor rekkevidde hehe
* 5 om dagen * Skrevet 7. mars 2010 #18 Skrevet 7. mars 2010 alle 3 her er ute om natta, men når det var 14 minus eller mer,var de bare ute litt på kvelden,så fikk de være inne på natta. de hadde da tilgang til hele huset, men de lå på sine faste plasser...
Nå da? Skrevet 8. mars 2010 #19 Skrevet 8. mars 2010 Vi har en stor Maine Coon hannkatt som alltid har hatt tilgang på hele huset. Er innekatt og de eneste dørene som har vært stengte her, er ytterdørene. Da vi fikk baby tok vi alle forholdsegler for å sikre at både babyen var trygg samtidig som katten skulle få en god opplevelse av å få et nytt familiemedlem. Vi har babycall med kamera og brukte sengehimmel over senga til babyen. Katten viste ingen tegn til å ville hoppe opp i senga uansett, men man bør alltid følge med ekstra med dyr i huset. Det er i utgangspunktet et villdyr med instinkter. Den kommer opp i senga mi for kos om natten da.....og det er ikke alltid like ok!! Babyen er nå 13 mnd og de to er veldig gode venner. Gutten koser med katten og når den går lei, bare stikker den ned på rommet sitt. Tror at man bør gjøre alt så naturlig som mulig, ikke gjøre for store forandringer og ta med dyrene slik at de ikke blir sure og aggressive mot barna. Jeg er helt sikker på at gutten vår og katten blir bestevenner og at de er å finne i samme seng om noen år.
Trollemor75 Skrevet 8. mars 2010 #20 Skrevet 8. mars 2010 Power Puff, grinden heter Pet Gate og sleges hos Barnas Hus. Katten vår, tross sin HØY alder klarer å hoppe ganske høyt (på kjøkkenbenken, inn i lekegrinden, på skjenken...) og kunne glatt hoppe over en vanlig grinddør, men den er altfor høy til han, den rekker meg nesten til brysthøyden. Også praktisk for å forvandle barnerommet til gigant lekegrind mens jeg bretter tøy i rommet ved siden eller tar en tur på do. ;-)
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 8. mars 2010 #21 Skrevet 8. mars 2010 Hun for sove i vår seng:) Siden hun ikke for så mye oppmerksomhet å kos lengre, fordi det er travelt med 2 tette barn..så for hun ligge i sengen vår, har fast plass i midten med beina våre! Hvis vi stenger døren..så mjauer hun som en gal...hun er vant til det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå