Nikki 75 Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Å? Tror ikke det er spesielt farlig å ta paracet, men man bør jo ikke ta mer enn høyst nødvendig av noen legemidler da.
2 boys & now pink Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Dette står om paracet i legemiddelhandboka... Graviditet, amming: Ingen mistanke om fosterskadelig effekt ved normal dosering. Ved intoksikasjoner er det høy frekvens av fosterdød og spontanaborter. Overgang til morsmelk er liten til moderat. Førstehåndsvalg blant smertestillende midler til ammende.
Gjest Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 hva med embryo? Det er jo de første ukene det er mest kritisk, og ifølge min lege bør man ikke ta noe som helst det første trimesteret
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 I følge min lege er det best for barnet at mor holder seg frisk og feberfri. Paracet er ok (ikke mange da) - Ibux skal vi ikke ta. Det er en større risiko for embryo med feber hos mor enn selve Paraceten... Men - tror legene sier litt forskjellig - muligens for å sikre seg. opplever særlig det med en venninne som går til en allmennpraktiker. Hun får ikke lov å ta noe - alt er farlig. Min lege er gynekolog og spesialist på området, så jeg velger å tro han har rett...
Gjest Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 vel, jeg hadde ikke tatt sjansen i allefall... hva dere velger å gjøre er opp til dere selv
♥Axinija♥ Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Som hun her over skriver så er feber MYE mer skadelig for embryo/foster enn to tabeletter paracet. Man skal ikke ta Ibux og det gjelder hele svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå