Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ta Paracet nå i 9 uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å?

Tror ikke det er spesielt farlig å ta paracet, men man bør jo ikke ta mer enn høyst nødvendig av noen legemidler da.

Skrevet

Dette står om paracet i legemiddelhandboka...

Graviditet, amming:

Ingen mistanke om fosterskadelig effekt ved normal dosering. Ved intoksikasjoner er det høy frekvens av fosterdød og spontanaborter. Overgang til morsmelk er liten til moderat. Førstehåndsvalg blant smertestillende midler til ammende.

Skrevet

hva med embryo? Det er jo de første ukene det er mest kritisk, og ifølge min lege bør man ikke ta noe som helst det første trimesteret

Skrevet

I følge min lege er det best for barnet at mor holder seg frisk og feberfri. Paracet er ok (ikke mange da) - Ibux skal vi ikke ta.

Det er en større risiko for embryo med feber hos mor enn selve Paraceten...

Men - tror legene sier litt forskjellig - muligens for å sikre seg. opplever særlig det med en venninne som går til en allmennpraktiker. Hun får ikke lov å ta noe - alt er farlig. Min lege er gynekolog og spesialist på området, så jeg velger å tro han har rett...

Skrevet

vel, jeg hadde ikke tatt sjansen i allefall... hva dere velger å gjøre er opp til dere selv ;)

Skrevet

Som hun her over skriver så er feber MYE mer skadelig for embryo/foster enn to tabeletter paracet.

Man skal ikke ta Ibux og det gjelder hele svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...