Moden fersking Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Jeg hadde bekkenløsning (symfysen) de tre siste månedene jeg gikk gravid, og var så naiv at jeg trodde det ble borte da jeg hadde født. Fire måneder siden fødselen, og det har blitt mye bedre, men merker det fortsatt godt når jeg går (løpe kan jeg nesten ikke), og når jeg bøyer meg for å løfte opp lillegutt fra gulvet eller vogga. Jeg har ikke vært til behandling verken før eller etter fødselen, men trener en gang i uka på SATS nå, og det går greit. Hva gjør andre som er plaget - trener dere det opp? Eller går til fysioterapeut eller kiropraktor? Eller er det bare å vente?
Aibell Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Jeg hadde bekkenløsning i et år etter fødsel. Kjøpte meg MBT sko, noen måneder senere var det borte.
Propellll ♥ Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Jeg plages også med bekkenplager etter fødsel. Snart 5 mnd siden, men det gjør innimellom like vondt som før, spesielt når jeg går tur. Jeg trener også et par dager i uka på treningsstudio, og det går greit. Har fått henvisning til fysio nå og skal snart dit. Disse skoene Calypso, hva betalte du for dem?
mammas skatter <3 Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 går til fysioterapi. gratis 6 mnd etter fødsel pga gangvansker å må bruke krykke og bekkenbelte somme gang. der fant de ut at d va skeivt i bekken å måtte bryte litt på plass å så kunne e begynne å trene opp igjen muskulaturen. tror d e bedre å gå til fysioterapaut så får du bra veiledning pa ka du skal jør.
NostraStoria Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Så de kan bryte bekken på plass hvis det er skeivt? Gleder meg til å ringe fysio imorgen, endelig fått henvisning.
mammas skatter <3 Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 ja ho holdt på å myke opp først me å masere å trykke å masasje greier så til slutt trykte å trykte ho og e måtte ligge på magen først så på sida.og d va ikke godt..... slik gjentok ho 2 til 3 ganger i uka kansje 6 ganger til sammen før e begynte me lett trening som ho instruerte. å når en får vondt skal en slutte. somme øvelsa kunne e ikke gjør for dem gjorde vondt etter trening.
NostraStoria Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Hvor lenge har du gått gil behandling romheg? Du mener at det fungerer? Jeg har vært hos kiro, han fikk kun opp en låsning jeg hadde i tillegg til bl...men der stoppet det.
Aibell Skrevet 7. mars 2010 #8 Skrevet 7. mars 2010 Kjøpte de på tilbud til 1500kr tror jeg. Er en stund siden så jeg husker ikke helt. Det finnes en billigere versjon som heter Ryn som jeg tror man får kjøpt på EuroSko.
Heleskau Skrevet 7. mars 2010 #9 Skrevet 7. mars 2010 Jeg har født 7,5 mnd siden og er fortsatt litt plaget. Når man går gravid er det vanskelig å tøye t muskelatur så det kan hende at plager også er muskulære, spesielt kan lysken forsterke smerter i bekkenet. Jeg hadde et rotert bekken viste det seg også når jeg gikk til kiropraktor. Fikk ikke mye ut av å gå til fysioterapeut, men det spørs jo hva det gjelder og hvem man går til.. Om du bor i Oslo kan jeg spesielt anbefale Frogner Kiropraktorklinikk, Carl Christian. Han knekker ikke bare opp skjevt bekken men stimulerer også muskelatur og kjenner etter om det er noe betennelse etc. Etter bare tre ganger hos han har jeg nå bare vondt i ene lysken, jeg gikk dit haltende...
mammas skatter <3 Skrevet 8. mars 2010 #10 Skrevet 8. mars 2010 gått 2,5 mnd. merker forandringer. d føles ikke like "løst"(føltest som d glapp inni hofte på ene sida) å fysioterapauten sier ho ser forandring på me når e jør de øvelsene. lillemann e no 3,5 mnd. d va både muskulært og den ene sida som va skeiv. har vore plaga me høgresida heile svangerskape og etter fødsel.
NostraStoria Skrevet 8. mars 2010 #11 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har også fått påvist skjevt bekken av kiropraktor. Håper fysio greier å behandle dette..slik jeg har hørt tidligere er fysio mer for muskulære plager og kiro ang skjelett. Men etter ca 8 behandlinger hos kiro merket jeg ikke noen bedring utenom en låsning jeg nylig hadde fått som gikk bort. Bekkenløsningen er der like godt som før fødsel - forverres av mye aktivitet. Alt en skal gjennom jenter, eller hva? Bra at det faktisk går an å gjøre noe med disse plagene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå