Gå til innhold

Da blir jeg alenemor denne gangen også :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og griner å føler meg verdens mest uheldige når det kommer til mannfolk, men det skal ikke få knekke meg, for jeg har verdens fineste gave og se fram i mot.

Men noen bekymringer har jeg, og de er selvsagt av det økonomiske slaget, jeg går i dag på full uføretrygd, får barnetrygd for han jeg har før, bidrag og litt bostøtte. Dette får det til å gå rundt for oss så vidt nå, men vi har det abselutt ikke fett. Så jeg lurte på om noen her inne veit om jeg også får overgangstønad?

Fortsetter under...

Gjest Ambivalent

Ja, du kan få OS redusert etter hva du har i inntekt. Jeg har også uføretrygd (har du søkt forsørgertilegg med uføretrygden, det kan du ha rett på) og får rundt 5 tusen i OS i måneden. Så får du jo barnetrygd og barnebidrag for det nye barnet også, pluss engangsstønad.

Hei og takk for svar Ambivalent

Joda jeg full uføre og forsørgertilleg, så har jeg jo dobbel barnetrygd for han jeg har fra før+ minste bidrag.

Men da høres faktisk situasjonen på det økonomiske plan litt lysere ut, men på pappa fronten finnes det ikke noe lyspungt for å si det slik :(

Men bare for å ha det helt snekra, jeg har ca 10 000 i ufør (pga trekk her og der) får jeg faktisk noe OS? Synnes nesten det er for godt til å være sant jeg, er kansje ikke vant med at ting er possitvt om dagen....

Hei,

Jeg har 350 000 i årsinntekt, og jeg har fått beskjed om at jeg får noe os, men ikke mer enn en tusenlapp, tror jeg (men hurra, alle monner drar :-)

Det finnes en oversikt over hvor mye os du får ved siden av lønnsinntekt/trygd på nav sine sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...