akvarangen Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Jeg er i uke 10, og er kvalm, kvalm, kvalm. Fra jeg våkner om morgenen til jeg legger meg om kvelden. Blir snart helt gal! Er det noen som har gode råd som kan hjelpe? Har prøvd ingefær, men synes ikke det hjelper noe som helst. I første svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt, så dette er nytt for meg.
mamman til kiraƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 prøve det med ren ingefær siste gang... det hjalp ikke.. men fik tak i noen ingefær kapsler på helsekost.. det tok 4 dager så var jeg ikke kvalm mer... ellers har jeg bare hørt at ritz funker...
happygilmore Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Ikke prøvd selv, men hørte at sånne armbånd man får kjøpt på apoteket hjelper.
Sannellerslik? Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 her var noen som skrev noe om att da de begynte med en slags vitamin (husker ikke va det var) så forsvant kvalmen også... Lurer på om d kanskje kunna vært magnesium..? Tror det var i denne lifeline-pakken.
Vesle mor Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Jeg har væt mye kvalm fra før jeg fikk positiv test og helt til nå( blir stadig kvalm :-( ) men legen min sier at det eneste jeg må er å hvile, ta det helt med ro.. ikke stresse, tenke eller styre for mye med daglig dagseting.. De dagene jeg hviler veldig mye og tar det helt med ro, og rett og slett ikke gjør noe. Er formen veldig grei, men da får jeg jo lyst å prøve meg på litt husarbeid og da er det gjort! Så legg deg på sofa'en. Ha med deg en bok, kjeks og slapp av :-)
power puff Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 grønne epler fuker! sove nok og ikke stresse. passe på og alltid ha noe og spise med deg. jeg blir kvalm når blodsukkeret synker. har også hørt at b vitaminer hjelper
akvarangen Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2010 Takk for alle tips. Skal på apoteket idag og kjøpe både armbånd og denne lifeline-tabletten. Jobber fullt, så dessverre er det ikke så mye tid til å legge seg nedpå og slappe av. Får bite tenna sammen og krysse alt jeg har for at dette gir seg ved uke 12 - selv om to og en halv uke til akkurat nå virker som en evighet.. Huff. God bedring til alle dere andre som også sliter med dette.
Lykkemamma :-) Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 Hei, hei Jeg er nå 10+6 på vei, og koser meg med det! Men jeg er også svært kvalm og kaster opp mye og ofte, hele døgnet. Dette er mitt andre svangerskap, og da jeg gikk gravid første gang, var jeg kvalm og kastet opp de siste 7,5 månedene. Men vips, med fødselen gikk det selvfølgelig over :-) Og så lenge man ikke har andre plager, er det nesten greit... Men bare nesten... Denne gangen prøver jeg akkupunktur, legen min anbefalte det. Nå har jeg vært på 2 behandlinger, og skal tilbake 3 ganger. Krysser fingrene for at det hjelper! Armbånd har jeg også prøvd, men fungerte ikke for meg. Lykke til med å bli kvitt kvalmen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå