Gå til innhold

Hjelp til Simo Kombi???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga var jeg og fikk kjøpt en brukt Simo Kombi vogn, han jeg kjøpte den hos hadde ikke tid til og vise meg hvordan jeg legger den sammen for og få den inn i bilen. Å nå har jeg sottet og glodd og spekulert på den vogna i flere timer og ikke pokkern om jeg skjønner hvordan jeg skal gjøre dette!! (Første gangs gravid)

Noen som kan hjelpe meg med en liten beskrivelse?? Eller noen som vet om bruksanvisning på nettet??

Hadde blitt så glad!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem her.... IQ-test...hehe...

Og så lurer jeg på om noen vet om nettbutikker som selger slike nye trekk til å ha i bagen?

Skrevet

Hvilken årsmodell er det da?

Skrevet

Jeg har Simo Kombi (2003 tror jeg, kjøpt brukt så er litt usikker på årsmodell) og lite bagasjerom.

Her tar jeg av hjulene og legger ned vogna helt. Dytter vognen inn med fotenden først, når denne er nesten i enden på bagasjerommet så vrir jeg på vogna slik at den står på langs. Litt knotete, men bare man får gjort det et par ganger så går det som en drøm.

Skrevet

Spørsmålet her var vel hvordan man legger den sammen, ikke hvordan man får plass i bagasjerommet....

Skrevet

DEt er to hva skal jeg si, "knapper" på sidene av styret som du trykker sammen. pass på at du får med den "dingsen" på ene siden slik at vognen ikke går sammen. Når du har fått det til klapper den nesten sammen av seg selv. Beklager at jeg ikke klarer å forklare bedre. kommer ikke på hva det heter (helt blank og ammetåke), men håper du skjønner hva jeg mener når du ser på vognen. Og regner med at det er det samme på alle modeller. min er 2006 modell.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Det er vell sikkert en 2006 dette og siden han kjøpte den i 2007.. hmm... Var litt vanskelig å skjønne, men du har nå i alle fall fått sottet meg på sporet av hva det er jeg skal gjøre så tusen takk:)

Skrevet

Jeg har 2008 mod med vendbart styre og på den er det to "dingser" som sitter på hver side av håndtaket(rett under knappen for regulering av håndtaket). Disse to skal man dra opp, og samtidig tråkke på en utløser som sitter lengre nede på understellet.

Skrevet

På hver side av styret (litt nedpå) sitter det en "hake" som du skal vippe opp/trykke sammen. følg med at "metallbøylen" på den ene siden følger med. Da slår vognen seg sammen. Spurte mannen om bedre forklaring, Var det mer forståelig? håper det. Hvis det er vendbart styre på den er det ikke sikkert at det er likt for det har ikke jeg.

Skrevet

Det kan forklare det, det er vendbart styre på denne.. Hmm tror nesten jeg bare er nødt til og ta den ned i leketøysbutikken og spørre om de kan hjelpe meg:)

Skulle ikke tro at det skulle være så vanskelig og skjønne seg på vogna, eller kanskje det har med IQ nivået mitt og gjøre.. hehe..

Skrevet

JA!!! Den ser akkurat sånn ut:)

Skrevet

Du har en svart todelt plast"dings"(vet ikke helt hva jeg skal kalle den) nedenfor knappen for å regulere håndtaket.

Ta tak i den nederste delen på "dingsen" på hver side og dra de opp.(ved å dra i kun den øverste, vipper du understellet over til andre siden). Da skal understellet løse seg ut. Du vil kjenne at håndtaket kan rigles. Så tråkker du på den flate "plata" på høre side, i "krysset" på understellet. Da skal du kunne vippe opp håndtaket og understellet skal la seg folde sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...