Gå til innhold

Kan jeg stole på ultralyden m hensyn til kjønn?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde blitt like glad uansett hva det ble, men på ultralyden sa hun at det var en jente. Jeg spurte om hun var sikker. Hun svarte ja på det, og at hun såg kjønnslepper, og ikke noe som "stakk" ut. Poenget er at vi såg jo ikke noe av det hun såg. Jeg såg ikke kjønnslepper som hun sa, ingenting. Derfor greier ikke jeg å stole på det.

Men kan jeg stole på henne? Sånn generelt sett?

Fortsetter under...

De er jo trent til å se det, i motsetning til oss. Hun på ultralyden hos oss sa; ja her kan dere se hva slags kjønn det er. Samboeren min og jeg så bare ut som spørsmålstegn. Vi klarte ikke å se det. He, he! Jeg stoler på at de som er trent til dette, som hvet hvordan det skal se ut og som ser det hver dag klarer å se det. De kan jo ta feil innimellom da. Men hvis hun virket så sikker så tror jeg nok hun har rett:)

I de fleste tilfeller ha de nok rett. Men det skjer fra tid til annen at de tar feil også.

Jeg har hørt at det er enkelte som ikke vil opplyse om kjønn også. Fordi det ikke er medisinsk relevant og fordi det finnes en bitteliten feilmargin.

Hvis det var ordinær ul på sykehuse i uke 17-20 så tror jeg at du kan være rimelig sikker. Det hender jo selvfølgelig at de ser feil, men jeg kjenner ikke mange. Hvis du ønsker litt mer sikkerhet så kan du jo ta en privat ul i tillegg så er du helt sikker til innkjøpene begynner.

Jeg var veldig spent på den ordinære ul ettersom jeg hadde hatt tidlig ul (uke 14) og fått beskjed om kjønn der. Men det ble bekreftet jammen meg... =O)

Hva sa de at det var da? =O)

Vet veldig lite om myomer, men klart at man blir bekymret for alt som ikke er "vanlig" i et svangerskap. Men fint at de fant den da slik at de kan følge deg opp litt tettere enn normalt.

Annonse

min niese fikk beskjed om at det var jente, de var på 3D UL senere og fikk da kontrabeskjed om at det var gutt (der kan man jo se det selv og) Så vil nok ikke stole helt på at de har rett. Som regel har de nok rett, men er jo litt kjipt å måtte bytte en hel del man har kjøpt inn (tror de måtte bytte farge på barnevogna, he he he)

Jeg fikk vite at det skulle bli gutt da jeg var på ul med mitt første barn.

Da var vi på privat UL i uke 24. Dette er for 7 år siden, og fødte ei jente.

Var på UL idag med nestemann, og var veldig usikker på kjønnet.

Mulig det blir jente, noe som var veldig usikkert.

Får kanskje vi får vite det ved en senere anleding :o)

Får kanskje vite det ved en senere anleding :o)

Får kanskje vite det ved en senere anleding :o)

med førstemann fikk jeg vite at det var 99.9 % sikkert at det var gutt, da så vi jo sjøl lille tissefanten osv....

denne gangen fikk jeg beskjed om at det var 99,9% sikkert at det var jente og jeg er sikker på at jeg så eggstokker?? er dem laga så tidlig?*ler* dette var i uke 18+4....

forrige gang sa magefølelsen gutt, denne gangen jente...så kanskje jeg skal stole på den og?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...