Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter 4. aborten etter først å ha fått en jente uten hjelp, ble det mange runder i et offentlige med utredning og medisiner, før vi gav opp og kontaktet en privat klinikk som driver med ivf. Planen var at vi skulle optimalisere alle prosesser og så foreta et AIH. Men så ble jeg litt for mye stimulert, så det hele endte i et ivf. Svangerskapet var tøfft og fylt med redsel for at noe skulle gå galt. Vi fikk en skjønn liten gutt, men hodet mitt var fortsatt fokusert på at noe måtte være galt med dette barnet, så jeg gikk inn i en fødselsdepresjon.

Nå er gutten vår ett år og alt er vél i familien. Jeg forstod etter en tid at guten min er helt frisk, og nå koser vi oss masse. Men det er en svært tøff tid og se tilbake på.

Vi har egentlig alltid ønsket oss fire barn, og nå kjenner vi på ønsket om en tredjemann som i såfall blir sistemann, hvis vi er så heldige.

Vi har mange egg av ypperste kvalitet i frysen på klinikken, og legen mener at vi har de beste odds for å lykkes med et forsøk, men jeg er skeptsk til frys- og jeg vet ikke hvorfor!! Spurte legen om risikoen for det ene og det andre, og ifht misdannelser/syndrom, så er jo ikke sjansen større hos frysefoster. Men, er man sikker på det? Og kan det være andre ting?

Dere som går gjennom fryseforsøk, hva tenker dere rundt dette?

Jeg er så redd for å bli gående i et til bekymringsfylt svangerskap. For det var garantert abortene og all bekymringen som sendte meg dypt inn i en tøff fødselsdepresjon. Men så har jeg et så inderlig sterkt ønske om en tredjemann. Kjenner på det hver eneste dag!

Takknemlig for andres meninger og synspunkt:-)

Fortsetter under...

Legene vil jo ikke fryse ned egg, om de ikke er bra nok. Noen egg tåler heller ikke oppting.

Tåler eggene tining, de lever videre, og deler seg, så er det som om det aldri skulle ha vært fryst.

I de fleste tilfeller støter kroppen ut misdannede foster på et tidli stadium.

Ingen har likevel garantier, det gjelder jo det meste her i livet. En kan velge derimot, å være positiv innstilt :)

Håper du finner ut av det, og går får en tredje om du har så gode odds :)

Lykke til!!

Kjenner godt igjen redselen for at noe skal gå galt eller at noe skal være feil med babyen, hadde mange rare følelser i svangerskapene mine og hadde mye blødninger så var konstant redd for å miste. Har opplevd det også en gang. Jeg har en gutt som kom etter ferskt forsøk og en etter fryseforsøk. Begge er helt friske og helt perfekte. Kjenner flere med fryseforsøk barn og alle har fått helt friske, flotte barn. Jeg ville hevet meg uti det og gått for nummer tre. Hvis ikke vil du alltid savne et barn. Be om ekstra samtaler med lege/jordmor i et evt svangerskap, og få ekstra ultralyder for å bli beroliget. Man kan også ta forstevannsprøve. Jeg hadde ei venninne som var fryktelig engstelig i svangerskapet og hadde en unormal frykt ovet at noe var galt med barnet. Hun fikk forstevannsprøve og alt var fint. Dette halp henne veldig. Selvsagt har man ingen garantier for et friskt barn, samme hvordan de er unnfanget, men heldigvis så er jo de aller fleste friske:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...