Gå til innhold

Piraten nekter å spise og sove når mor er borte..samme som skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 6 mnd nå og jeg har vært hjemme med henne hele tiden og skal være den noen mnd til.

Hennes far har nok ikke vært den mest deltagende i mating og soving, men de leker mye sammen og har det kjempefint.

Helt fra hun var bitteliten har hun nektet å få flaske fra far (hun er flaskebarn), både når jeg er hjemme og borte. Hun kan spise litt, men om ser hun meg eller hører meg, spiser hun ikke mer, så jeg må ta over får å får henne til å spise opp, eller gi henne mat når jeg kommer tilbake.

Feks om jeg reiser vekk på ettermiddagen og far skal gi mat/stelle/legge, så går verden til piraten i tusen knas omtrent hver gang. Hun spiser ca. bare halvparten av det hun normalt spiser og roer seg ikke når hun skal sove. Ender med at hun hylskriker og far får ikke roa henne.

I går kveld var jeg vekke noen timer og når jeg kom tilbake hadde hun omtrent ikke spist siden jeg dro og nesten ikke sovet. Hun var overtrøtt, sliten, sur, sulten og helt rabiat. Måte roe henne ned i omtrent 10 min før jeg fikk gitt mat og lagt henne.

På formiddagene når jeg trener i helgene, går det stort sett greit. Hun spiser lite, men er rolig og sover som regel greit. Men når hun blir sliten uttpå ettermiddagen så blir hun så innmari mammadalt at det ikke spiller noen rolle hva far gjør...

Hun godtar også flaske fra sine bestemødre, men bare om hun ikke ser meg.. Da går det galt med de også..

Dette blir jo bare værre og værre jo eldre hun blir føler jeg, men hva kan vi gjøre får at dette skal fungere? Mor må ut en gang i blandt hun også.

Er det mer pappa-øving når jeg er hjemme som er trikset, eller bør jeg la de være mer alene?

Hun er veldig opptatt av sin far og kan sitte å se på ham og smile lenge. Hun blir til å med litt fjortis når han smiler tilbake.. Hun virker litt "forelska" i ham faktisk. Så jeg vet jo han hun liker ham og ikke er redd ham. Han har heller aldri hevet stemmen sin eller noe annet skummelt mot henne..

Er alle småttiser sånn, eller har jeg produsert en bortskjemt liten mammadalt??

Hjelp.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er 5 mnd og puppebarn så det blir ikke helt det samme men ville bare fortelle at her er det en mammadalt også. Han hylskriker hvis jeg er borte. Det har gått greit med mormoren, men bestemoren som bor på østlandet kan ikke passe han hvis jeg er borte, samme med faren. vet ikke om det er det at mormoren og jeg har mye den samme stemmen?! med andre ord, ingen trøst men medfølelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...