Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #26 Skrevet 7. mars 2010 Det finnes faktisk kvinner som blir alene under graviditeten og som ikke har opparbeidet permisjonsrettigheter. Når faren ikke er interessert å ta permisjon, hva tror dere må moren gjøre? Ikke noe drømmesituasjon men absolut ikke krise. Tenk på amerikanske mødre, ikke mange som har råd til å være hjemme et helt år.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #27 Skrevet 7. mars 2010 Kjenner til et tilfelle hvor babyen var 3 mnd begynte i barnhagen. Familien hadde oppføling fra barnværnet. Det var dem som bestemte at babyen skulle begynne i barnehagen. Far begynte jobb deltid. Mor var hjemme men hun hadde avorlig fødseldeprisjoner og hun hadde ikke jobbet før babyen var født. Babyen måtte være i barnhagen mens far var på jobb. Kanskje noen mener at det heller var bedre at babyen ble plasser i fosterhjem enn barnehagen. Men han har trossalt en fantasik flink far. Det er nok derfor barneværnet ikke har tatt babyen fra dem.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #28 Skrevet 7. mars 2010 Fy flate, så utrolig fordømmende noen av dere er. Godt dere har då perfekte liv og at alt går på skinner. "bør ikke planlegge familie". Forbanna ovenfra og ned-holdning her. Ingen av oss vet hvorfor dette mennesket måtte søke plassen. Mye kan skje på de mnd svangerskapet pågår. Så planen som i utgangspunktet var så fin og flott, kan gå totalt i vasken. Jeg ønsker ikke noen vondt, men et par av dere bedrvitere her inne, burde få dere et slag i trynet en gang. Bare for å få kjenne på den hjelpeløse følelsen det kan være, når alt butter imot. Hvorfor heter det 0-3 år, hvis det i praksis ikke er "lov"? Da bør det vel strengt tatt hete fra 10mnd-3år. Her bør man ikke være så fisefin at skrivemåten går foran riktig opplysning. Gud, som jeg angrer på at jeg leste denne tråden!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #29 Skrevet 7. mars 2010 ei venninne skulle søke bhg plass til sin datter pga at hun skulle gå skole, da fikk hun beskjed om at ungen måtte vær 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #31 Skrevet 7. mars 2010 What?? Ja,det er lov,er fra 0 år og oppover...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #32 Skrevet 7. mars 2010 Det kan jo være barnevernet som ønsker at barnet skal begynne i bhg også av ulike grunner.......
maya666 Skrevet 7. mars 2010 #33 Skrevet 7. mars 2010 jobber på en småbarns avd selv... minste barnet vi har hatt var 5 mnd... men etter min mening altfor liten til å begynne i bhg... men noen må bare.. de fleste småbarns avd opererer med barn fra 0-3 år... men de fleste er rundt 10 mnd når dem begynner... tror jeg hadde vært litt skeptisk til å la en 3 mnd gammel baby begynne i bhg... men som sagt, man vet jo ikke grunnen til at babyen har begynt sååå tidlig...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2010 #34 Skrevet 7. mars 2010 Jeg mener at det er helt naturlig å reagere på at noen søker plass til et spedbarn i barnehagen. Det kan være at det er gode grunner for det, men ingen kan påstå at det er til barnets beste, eller til noens beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå