chicomio Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Hvor mye spiser deres babyer på rundt 1 mnd? Er jo litt vanskelig å finne ut hvor mye barnet spiser når man ammer, men til dere som gir flaske eller varierer? Hvor mye er det vanlig at de spiser i løpet av et måltid?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Når sønnen min var 1 måned, drakk han 80ml pr. måltid. Begynte med MME etter 4 uker.
Guttemamma x 3 Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Det varierer nok mer med vekt enn med alder. Tommelfingerregelen er 15% av sin egen vekt i døgnet. Noen spiser mer andre mindre. Jeg har fullpumpet i i perioder til både eldstemann og yngstemann og begge spiste ca 15% av sin egen vekt i døgnet fordelt på 8 måltider. Hvis du vil beregne sånn ca. mengde pr. måltid så er formelen: [vekt] x 15% / [antall måltider i døgnet]
Gjest Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Jeg lurer også litt på dette... Min lille er 5 uker og får vare flaske. Litt mm og litt mme. Han får ca 100ml pr måltid 6 pr. døgn. Han sover 7-8 timer om natten, så vekker han ikke for mat om han ikke våkner selv. Han får litt mer mat (ca 130ml) på kveld/natt kl. 23/24 og sover da ca til kl. 7/8. Han hadde lagt på seg 460g på en uke, er dette for mye? Han er veldig urolig å skriker mye på kveldstid, Ca mellom kl. 19-23. Er dette fordi han er sulten? Han kan skrike rett etter måltid, å gulper lite. Raper mye, men sjelden gulp, Bet ikke om han burde få mer mat, men han legger jo på seg over normalt (som er 150-250gram pr. uke) Han veide 3230g ved fødsel, gikk ned til 2890g på sykehuset, Men veide 4410gram når han var 4 uker og 3 dager. Veldig usikker på om han trenger mer mat, eller om han får for mye... Kan ikke gi mindre, men burde jeg gi mer? Hva med å gi vann? Er det vanlig å gi så små babyer vann? (kokt selvfølglig),
Rødhette <309+<312 Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Min gutt er også flaskebarn, men husker ikke helt hvor mye han spiste når han var rundt 1mnd, men hvis du ser på mme pakken (hvertfall Nan) så står det sånn ca hvor mye de spiser, men det er store variasjoner, noen spiser mer oen spiser mindre. Men jeg ga min gutt mat til han var fornøyd, skrek han rett etter måltidet ga jeg han mer mat, de pleier å regulere dette selv hvor mye de trenger, men kanskje han har ett stort suttebehov, prøvd smokk? 460 gram på en uke, er jo litt over gjennomsnittet, men de vokser i rykk og napp, så ikke heng deg opp så mye i vekt, min gutt gikk opp ca like mye en gang jeg veide han og da sa HS til meg at jeg ikke burde gi tillegg (da ammet jeg og gav han mme når han var urolig, det var tydelig at han var sulten) Jeg er førstegangsmor og hadde ikke mye peiling, så jeg hørte på HS, men det gikk ikke han var helt hysterisk og jeg måtte lage flaske med melk til han, da roet han seg. Så min gutt ga beskjed når han var mer sulten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå