Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg må høre hva dere synes her inne. Jeg har fått vært 50% sykemeldt en god periode, under de to siste forsøkene. Det dreier seg om flere mnd. Jeg har en jobb hvor jeg må forholde meg til brukere (pasienter), samt at jeg har en daglig reisevei på 2 1//2 - 3 timer t/r. Dette er selvfølgelig mitt "problem", da jeg har valgt å flytte dit jeg bor. Men nå for tiden føler jeg meg helt utslitt. Tanken på å jobbe fullt nå, gjør meg kvalm!!! Det er så mange tapre, sterke jenter her inne som går gjennom dette gang på gang, uten å være noe særlig borte fra jobb. Synes dere jeg virker slapp, lat, utnytter systemet (det er så mye prat om sykefraværs-problematikk for tiden) hvis jeg spør legen min om å forbli halvt sykemeldt til fryseforsøket er over? Skal begynne med progynova helt i begynnelsen av april, blir event innsett i midten av april + to rugeuker.

Jeg setter veldig pris på om dere er ærlige.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141546009-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette med behov for sykemelding er veldig individuelt, noen klarer å gå gjennom dette gang på gang uten sykemelding, mens andre har mer behov for å være borte fra jobb. Syns at du skal tenke på deg selv og dine behov og ikke bry deg om hva alle andre gjør. Dette er en veldig tøff psykisk prosess og det er ingen vits i å slite seg helt ut, da kan sykemeldingen eventuelt bli mye lengre på sikt. Mitt råd er kort og greit, tenk på deg selv og hva som er riktig for deg og din kropp og psyke. Ønsker deg masse lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141546009-sykemelding/#findComment-141546148
Del på andre sider

Snakk med legen din om det...du har jo vært gjennom mange tøffe turer nå. Min lege var helt tydelig på at jeg IKKE skulle jobbe denne gang, siden jeg har hatt så mange runder med ufrivillig abort og dette nok er siste forsøk på egenprodusert baby for meg... Så - jeg var 100% sm fra innsett (frys) til jeg så bankende hjerte. Deretter har jeg jobbet 30% men det er fordi jeg selv har ønsket det... Denne gang får jeg det også mye mer tilrettelagt slik JEG vil ha det - ikke for å imøtekomme vikaren slik jeg følte forrige runde... Da var jeg 50% sm fra positiv test til MA 7+4 (nov09)

Sykemeldingskodene min lege bruker nå er habituell abort og situasjonsbetinget psykisk ubalanse.

Ikke så hyggelig med den psykiske diagnosen kanskje, men det er jo sånn det er... :) Føler du at du trenger det - ikke nøl - dette er det viktigste i livet! Ingen som takker deg for å slite deg ut...!!! Og i fht alt snakket om sykefravær sier heldigvis min lege: "Skal vi begynne å leve livet etter hva de skriver i avisene nå..?" Kan love at jeg er meget fornøyd med henne! :)

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141546009-sykemelding/#findComment-141546809
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...