Gå til innhold

kan jeg gi 3åringen min utpumet morsmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en på 3,5 år, og en baby på 2,5mnd. minsten drikker noe voldsomt med mm på dagen, og kun en gang om natten, så jeg er nødt til å pumpe meg hver kveld før jeg legger meg pga melkespreng. 3åringen min har melkeallergi, og drikker kun rismelk eller havremelk, så lurte på om jeg kanskje kunne gitt han den utdumpede melka til han om morningene? at han får den i en kopp? i såfall viss dette går ann, holder mm i kjøleskapet over natten? og bør jeg varme melken før han får den, eller kan jeg bare riste den og gi den kald?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge barnet ikke blir påvirket av det du har spist/drukket, så ser jeg ikke noe i veien med det. Er barnet vant til å få kald melk, så går det vel greit med kald.

MM holder seg i 3 døgn i kjøleskapet. Et alternativ er å fryse ned slik at du kan få litt fri og ha barnevakt innimellom samtidig som gullet får i seg mm.

Skrevet

takk for svar=) fryseren er allerede overfull, så derfor eg håpte at 3åringen min kunne få noe nytte i melka mi=) ammet han til han var 19mnd, og han tålte melka mi fint da, så håper han gjør det nå og =)

Skrevet

Du kan fint prøve, men mange barn slutter å like mm etter en tids pause. Den er veeeldig søt. Min eldste sluttet å like den bare etter 3 mndr ammepause (da kom lillebror). Da var hun bare 15 mndr gammel, så hun var fortsatt i "målgruppen"... Syntes det var veldig synd at hun ikke ville ha. Prøvde å lure den i grøt o.l., men hun var ikke noe grøtbarn og sluttet snart med det.

Ville prøvd å gi den både kald og lunken, så ser du om han liker noe av det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er litt fasinerende at det er innpakningen til morsmelken som er problemet når det gjelder større barn.... så lenge den er utpompet er det ok, men å amme en 3 åring??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...