Gå til innhold

Keisersnitt, hvor lenge før termin?

tvillingmamma<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk 20 dager før termin, egentlig skulle jeg hatt enda tidligere, men fikk ikke det pga høytid (altså de satte ikke opp planlagt KS på helligdager)

Så kunne vell fått ca 25-28 dager før om det ikke hadde vært for det.

Har de sagt noe om hva som vil skje om fødselen starter før det da??

De har sagt at det vill bli vurdert når fødselen er i gang, men at etter uke 36 vill det bli ks uansett.. men det er så mye jeg gruer meg til ved selve ks, at jeg føler jeg trenger at det er god tid, og at allt skjer som planlagt..

Har forresten store problemer med fødselsangt, og det er derfor jeg skal ha ks..

Ja, jeg kjenner jo til "saken din" - og synes det er råttent av de å la deg leve i slik uvisshet. Man trenger jo psykisk og fysisk å forberede seg uansett hva slags fødsel man skal ha. Og tviler på at det er mange som klarer å motivere seg til flere eventualiteter.

Men er ikke du ganske langt på vei nå??

Dersom det starter før uke 36 må du bare forlange å få KS. De kan aldri tvinge deg til noe annet.

Tror ikke det er noe fast antall dager før termin det blir planlagt keisersnitt. Sikkert forskjell fra gang til gang. Jeg fikk keisersnitt da jeg var 37+4. Da de ble født så var de mindre enn de hadde antatt så hadde jeg visst det hadde jeg nok ventet en uke til før ks.

Lykke til!

Annonse

• 3 uker senere...

Jeg fikk KSdato 14 dager før termin(uke 38) på tross av at jeg ba om å få det så tidlig som mulig fordi jeg antok at fødsel ville starte før tiden pga tvillingsvangerskap. Vannet gikk dagen før planlagt KS (selvfølgelig) og ingenting ble så rolig og planlagt som de forespeilet meg.

• 3 uker senere...

Vi har fått ks i uke 39 (39+3) og tror noen på sykehuset Skien lider av dyskalkuli... Legene vi har hatt på ul. og jordmor har hele tiden sagt at ks blir i uke 37 siden begge ligger i sete, men så fikk vi dette brevet fra sykehuset da... Jeg ringte til sykehuset og de sa de ville vente så lenge de kunne. Ringte også sykehuset i Arendal og spurte der, og de sa at dette virket veldig sent og ville gjort det 14 dager før. Likevel hadde de ikke kapasitet til oss der. Dermed får vi vel bare innstille oss på kjøretur, rier, hundestyr osv... Ville jo ha en rolig og kontrollert forløsning - den gang ei! ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...