Gå til innhold

Hvor mange dager før termin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utrolig at jeg da har fått bare 10 dager før med tvillinger!! :( Har fått ks pga fødselsangst, og har sammen med jordmor gått gjennom allt med ks, og lagt opp til at jeg føler meg RIMELIG trygg på ett planlagt ks.. Men når de setter datoen så sent, så er jeg tilbake til 0, sover lite, gråter mye og er redd hele tiden :(

Blir så frustrert og sint :(

Annonse

Er snart 35 uker på vei, og har nå fått bekkenløsningen fra helvette :( Klarer ikke å gå, vondt å sitte, vondt å ligge å allt er bare drit :(

Har fått snakket med jordmoren min, og hun skal gjøre allt hun kan for å få flyttet ks til uke 36-37, men hun kunne selfølgelig ikke love noe..

Jeg har fått 8 dager før, det samme som med førstemann. Grunnen til at de fleste sykehus har endret policy fra å ta keisersnitt 14 dager før til mellom 7 og 10 dager før, var at de så at den litt forhøyede risikoen for at den nyfødte skulle få pustevansker pga fostervannrester i lungene forsvant dersom man tok keisersnittet nærmere termin. Så sånn sett er det ikke noe å trakte etter å ha keisersnittet flere uker tidligere, hvis ikke legene vurderer at man må. Jeg har selv skikkelig djevel bekkenløsning og humper rundt på krykker, men en uke fra eller til har ikke sååå mye å si for meg som for den lille. Og starter fødselen før fremskynder de jo bare keisersnittet, så trenger ikke bekymre oss for det. Håper det var noe til hjelp. Lykke til uansett :-)

Huff,syns så synd på deg tvillingmamma :( Håper det ordner seg for deg,at jm kan fikse så det blir tidligere.

Stor klem til deg.

Jeg har også ekstrem angst for å føde før ks,her er problemet at den ordinære ultralydterminen avviker fra min menstermin samt flere andre ultralyder. Så mitt planlagte ks er altså på samme dato som min termindato. Så jeg er livredd for at fødslen skal starte.

Annonse

Uff, jeg vet hvordan du har det ! Er ikke noen kjekk situasjon å være i :( Har snakket med jordmoren min i dag, hun skal prøve å få tak i overlegen på sykehuset mitt for å få flyttet keisersnittet til før påske.. grunnen til at ks er så sent er pga helligdager :(

På KK (Haukeland sykehus) utføres planlagte keisersnitt uken før termin. Det var uaktuelt å gjøre dette tidligere, fikk jeg beskjed om. Jeg skal ta ks 5 dager før termin, og det gjorde jeg ved forrige sv.skap også. Litt nervepirrende, selvsagt. Men man får jo ks selv om fødsel skulle starte tidligere. Babyen har best av å bli hvor den er, så lenge det er mulig, og ja, særlig med tanke på belastningen på lungene til en så liten kropp.

Hmmm. Jeg har fått tre dager ETTER termin, og er selvfølgelig ikke fornøyd med dette. Skal til samtale rett over påske og håper å kunne overtale sykehuset til å fremskynde inngrepet. Det er mitt tredje ks. Grunnen til den sene datoen var at det er så mange helligdager i mai.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...