Gå til innhold

Den store ketolysetråden!!

Anbefalte innlegg

Kan vi ikkje ha ein tråd for oss som går på ketolyse? Eg brukte denne kuren for to år sidan etter første svangerskap. Tok av alle overflødige kilo (12kg) på 8 veker. Vekta holdt seg fint fram til eg blei gravid på ny. Denne gangen har eg 8-10 kilo som skal av, 9 mnd etter fødsel. Har ikkje gått ned noko som følge av amming, og er laga slik at eg ikkje går ned verken med lavkalori eller lavkarbo. Må ketolyse til (prøvde dei to andre metodane først forrige gang).

Eg begynner på kuren i morgon, og er supermotivert. Eg er 170 cm og 78 kilo. Skal ned til iallefall 70 kg, muligens 68 hvis dei første 8 går greit. Eg har ei solid beinbygning, og ser ikkje bra ut med ei vekt under 68.

Håpar vi kan hjelpe kvarandre med gode råd og motivasjon her inne!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141545466-den-store-ketolysetr%C3%A5den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, så fin tråd:-) Har titta innom her en del de siste ukene, men tror ikke vi er så mange.....?

Jeg er "ketolyse-fersking" om man kan si det sånn;-), så en sånn tråd er kjempenyttig og gøy! Alltid morsommere når man er flere!!!

Litt om meg selv: Jeg fikk gutt nr 3 i august, så er i permisjon nå. Har av ulike grunner ikke ammet denne gangen, så følte veldig at nå var jeg klar for å kvitte meg med de 10-15 ekstra kiloene som har satt seg godt fast etter tre graviditeter... Er ikke noe særlig høy, så da er 10-15 kg ganske mye..... Er egentlig i ganske god form, men er så dritt å aldri føle seg vel i noen klær! Ikke noe mål å bli tynn som en strek, vil bare tilbake i før-graviditetsstørrelsen min:-)

Har ikke noe særlig slankeerfaring fra før, men har lest mye om ketolyse på nettet og hørt en del av ei venninne som har slanka seg med denne metoden.

Kjøpte startpakken på Ketolyse.no og starta opp for meg selv for 5 uker siden i går. Fant fort ut at dette er en kur som passer meg godt og som kan fungere over tid! Ikke er jeg sulten, søtsuget er borte, ikke har jeg vært svimmel eller dårlig som enkelte kan bli.... Dessuten er maten kjempegod bare man er flink til å variere litt, og det er ikke noe vanskelig å f.eks spise borte!

Så langt alt vel! Har fått masse kommentarer på at jeg har gått ned, og føler det selv også! Ketolysestixene har vist at jeg har vært i ketolyse siden de 3 første dagene var over, så føler jeg har vært flink! Veit ikke akkurat hvor mye jeg har gått ned, for fikk nye batterier i digitalvekta mi først for ei uke siden (har bare veid meg på ei gammel vanlig badevekt fra starten...) Men tror jeg har gått ned ca 4 kg.

Føler dette er veldig lite??! Har fått en oppfatning av at man går ned så mye de første ukene?? Og så har ikke jeg gjort det...... og det selv om jeg har vært kjempeflink! Er det bare jeg som er utålmodig eller??? Venninna mi gikk ned 9,5 kg de første 6 ukene!!!

Har ikke mista motivasjonen siden vekta tross alt har gått riktig vei, og det har som sagt ikke vært slitsomt heller. Så har fortsatt med friskt mot;-) Fått en del gode råd av ei med nick Marita, ellers ikke snakka med noen...

Har du noen erfaringer mht sein vektnedgang?? Noen triks som har gått meg hus forbi??? Noe jeg bør kutte ut? Er veldig glad i pepsimaxen min, og har brukt de "rette" søtningsstoffene i te/kaffe osv.... Ikke at jeg stresser, for tenker at dette skal være varig og er kjempemotivert i forhold til det! Så hvert kilo som forsvinner er deilig! Da får det heller ta litt lenger tid enn jeg tenkte.....

Og så lurer jeg på hvordan du spiste for å holde vekta etter at du var fornøyd sist? Det er vel i bunn og grunn der den største utfordringa ligger.....:-)

Ble litt engasjert her, så det ble litt langt innlegg;-) Ser fram til å slanke meg sammen med deg, og forhåpentligvis flere også:-)))

Hei!

Eg var av dei heldige som mista heile 4 kilo første veka. Dei neste 8 forsvant på 7 veker. Så eg hadde ingen problem med denne kuren i det heile tatt. Eg veit fleire seier det kan være vanskelegare andre gangen, men eg håpar på å gjenta suksessen. Har litt mindre å ta av denne gangen, så det kan jo også medføre ein litt treigare vektnedgang, men eg satsar på at 8 kilo er vekke til 17 mai, det bør gå:)

Pepsi max er også min svakhet, og heldigvis kunne eg drikke dette utan at det gjekk utover vektnedgangen. Men mange har måtta kutta produkt med kunstig sukker for å få ein fin vektreduksjon. Så du må kanskje velge om du vil vere enda strengare med dietten for å gå ned fortare, eller om du vil beholde litt "godsaker" og akseptere at det tek litt til. 4 kilo på 5 veker er jo ikkje så verst. Det som forsvinn den første veka er jo vatn uansett, mulig du ikkje har hatt så mykje vatn i kroppen.

Kaffe og te kan du også prøve å vere litt forsiktig med. Du kan også prøve å auke fettmengden i kosten, samtidig som du reduserar inntak av protein og den samla kalorimengden.

Nokon veg maten dei et og passar på å sette saman så og så mange gram mat av det og det slaget. Eg slapp dette foriige gang, og håpar å sleppe det denen gangen også¨. Syns det blir mykje vanskelegare om ein må gå så grundig til verks. Men om det stoppar opp må ein gjerne ta slike grep.

Du tar alle ketolysetablettane? Det er iallefall viktig. Og det å drikke nok vatn. Det slit eg med.

Etter å ha nådd ei vekt eg var fornøgd med forrige gang, trappa eg opp gradvis på mengden karbohydrater i kosten. Først ved litt frukt, så litt knekkebrød, og tilslutt åt eg poteter/pasta/ris innimellom, men med redusert mengde. Snop åt eg ein dag i veka. På denne måten var vekta stabil og fin heil til eg var ca 6 mnd på veg (då hadde eg lagt på meg ca 8 kilo). La på meg 11 kilo dei siste 3 mnd, mykje pågrunn av problem med bekken og hofter som gjorde meg utte av stand til å bedrive mosjon.

Eg kjem til å halde meg til samme "oppskrift" som sist, og så sjå om det fungerar. Dagsmenyen vil vil sjå omtrent slik ut:

Frukostalternativ:

Eggerøre

Ziggy-lapp med pålegg

Avocado og spekeskinke

Oste- og spekeskinkerull

Lunsj:

Salat med kjøtt, fetaost, issalat, grønn paprika, agurk, rødløk med dressing av seterrømme eller creme fraiche med kvitløk og urter

Middag:

Kjøtt eller fisk stekt i smør med assorterte grønnsaker. Gjerne sopp surra i fløyte

Kvelds:

Av erfaring veit eg at eg ikkje er så svolten då, men ganske så søthungrig. Så det blir gjerne Heistad bringebærgele med piska krem og litt paranøtter.

Lykke til!

Hei igjen!

Jeg har heller ikke veid maten min så nøye. Har vekta stående på kj.benken, så veier sånn innimellom. Veit jo etter 5 uker sånn ca hvor mye f.eks 100g salat er...

Dessuten er det ganske viktig for meg å ikke bli hekta på veiing og utregninger og slikt. Har ikke fortalt barna (de er 7 og 4) at jeg slanker meg, så vil det skal være så lite "kur-aktig" som mulig.

Prøver å planlegge når jeg skal handle slik at jeg har det meste tilgjengelig hjemme, og spiser når jeg er sulten. Dette fungerer veldig bra! Tar alle ketolysetablettene, men jeg strever også med å få i meg nok vann. Er av typen som kan gå hele dagen uten å være tørst til vanlig, så føler jeg må "tvinge" i meg vann.....

Har derfor drukket en del saft, da det frister litt mer.... Spørs om det blir litt mye søtningsstoffer på meg.... spes med pepsimax (drikker ca 1/2 l om dagen) i tillegg...

Er ingen stordranker av kaffe eller te heller, men må ha en kopp "pinglekaffe", som jeg kaller det, til frokost hver dag.

Det er pulverkaffe, en teskje Splenda og en fløteskvett! Kjempegodt!

Har kjøpt Cocosa (konsentrert kokosfett uten lukt og smak) på helsekosten, og har begynt med å ha en teskje av dette i kaffen. Mistenker nemlig at jeg får i meg for lite fett....... Litt morsomt egentlig, i og med at dette faktisk er en slankekur;-)

Jeg har satt meg noen delmål mht ting jeg skal (f.eks være forlover for ei venninne i Paris i slutten av april), og det er en stor motivasjonsfaktor for meg! Første tur aleine uten barn på leeenge, og har så lyst til å kjøpe meg noen nye klesplagg til turen:-) Trodde selvfølgelig at jeg skulle være kvitt alle kiloene til den tid, men er jo ikke sikkert i og med at det går såpass seint...

Tror jeg skal prøve å kutte saft og pepsi ei ukes tid, og se hvordan det gir utslag......

Triller mye tur med minstemann, men ellers blir det ikke så mye trening. Er hjemme aleine med gutta annenhver uke, da jeg har en mann som er ukependler... Ikke mye stillesitting, men blir jo ikke noe effektiv trening av vanlige hjemmesysler, lekselesing osv....

Min dagsmeny kan se slik ut:

Frokostalt:

- egg (stekt, røre eller omelett) m. skinke eller bacon

- avocado med skinke, pepper og litt seterrømme (mos og bland - kjempegodt!)

- rester av gårsdagens middag.... (kylling, kj.deig, kotelett...)m salat

Lunsj:

- stort sett salat....

Middag:

kjøtt, fisk, kylling..... m salat eller dampet blomkål/brokkoli..

Steker i meierismør, og har ofte en rømmeklatt m litt krydder til - er ikke noe glad i sauser og dressinger....

Kvelds:

Ikke så glad i det jeg heller, men innimellom litt ost, skinke eller middagsrester... Har også alltid en pose baconcrisp i skapet, så spiser litt av det innimellom...

En av de beste tingene med ketolysekur er at det uansett er noe du kan spise når du er sulten, selv om du har brukt opp dagens kvote av karbohydrater:-)

En ting jeg syns er kjempegodt som snacks er å kutte taffelost m/tomat i biter og surre inn i ei baconskive. Dette er kjempegodt å grille (evt i vedovnen hvis dere har det). Sprøstekt bacon med myk ost inni - NAM! Perfekt om sommeren når man griller også!!

Vi snakkes, nå er det mat og ut på trilletur!

God søndag:-)

Her har dere en til. Jeg har ikke begynt enda, og har faktisk aldri prøvd slanking før. Har alltid hatt problemer med undervekt. For 4 år siden da jeg var gravid, mistet jeg heldigvis ikke alle kiloene og var fornøyd 174 cm og 67 kg. For snart to år siden sluttet jeg og røyke, og "plutselig var jeg 83! kg. Fødte igjen for 5 mnd siden og er tilbake til 83. Prøvde og endre kostholdet, men oppnår kun og ikke gå mer opp i vekt.. Fant ut at denne kuren absolutt kunne være noe for meg som er kresen i matveien. Ønsker også og gå fort ned, ellers vet jeg motivasjonen forsvinner. -ønsker dere og meg selv lykke til!!

Og enda en :)

Begynnte på ketolyse idag, har gått på den 3 uker i november, men så stoppa jeg i jula. Så nå skal jeg på igjen :) Sist gikk jeg ned 9 kg på de 3 ukene. Så håper det går like greit denne gangen :)

Kuren er ikke vanskelig, skal ned MAAAAAAANGE kilo så bare og holde ut :)

Fikk min første baby i Oktober, så går hjemme. Greit og ha noe og styre med når man går hjemme og :)

Trener dere noe?

Jeg har trim sykkel og tenkte og bruke den 30 min om dagen.

Trente ikke noe sist, men satser på det hjelper enda bedre med litt trim :) hehe

Lykke til, dette klarer vi :)

Annonse

Jeg begynte på nytt i dag. Har gått på ketolyse 2 ganger før,første gangen slutta jeg når jeg ble gravid,2 gang hadde jeg ikke særlig motivasjon. Men har gått ned ca 15 kg på ketolyse totalt. (ikke mange ukene det er snakk om heller :) )Skal ned minimum 5 kg nå,og blir veldig glad hvis jeg går ned 10 kg. Var 65 kg når jeg ble gravid med nummer 1,er nå 70 kg. Så langt har dagen gått bra,har spist 3 "ketol

lysebrødskiver" med pålegg til frokost og lunsj, salat til middag og så skal jeg steke meg litt kyllingfilet til kvelds :)

Då er vi fem:)

Hadde vore kjekt med felles vegedag for å motivere kvarandre. Eg tenkte fredag.

Eg er ikkje i form. Fått alle biverknader som ein kan få av denne kurern. Håpar det gir seg i løpet av eit par dagar. Nokon av dokke som har erfaring med dette? Eg svettar, har skallebank, kraftlaus i armar og bein og generelt uvel. Slit med å få i meg fett, for eg blir kvalm av tanken. Men det går seg vel til får vi tru.

Jeg veier meg hver Mandag. Eller allså.. er på vekta hver dag jeg. klarer ikke la vær. haha. men mandag er liksom den dagen som jeg noterer :)

De bivirkningene skal gi seg etterhvert. Er vel opptil de to første ukene som er litt sånn? tror jeg :)

Fredag er veiedag her også, men innrømmer at jeg går på vekta nesten hver dag jeg også;-) Så for den del kan jeg godt skifte dag....

Har vært i ketose hele tida siden jeg starta 29.jan, bortsett fra de tre første dagene og etpar dager da jeg skeia ut i en bursdag.

Jeg syns fortsatt det går fryktelig sakte, jeg da.......:-(

Får kommentarer på at jeg har gått ned, så det virker jo tydeligvis, men den store vektnedgangen lar vente på seg....

Har kutta alt av søtningsstoffer bortsett fra ei t-skje splenda i morgenkaffen, så håper det var det som var årsaken.. Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre????

Burde jeg begynne å veie alt jeg spiser?

Er helt sikker på at jeg ligger under 15 karb. pr dag, og ketostixene bekrefter at jeg er i ketose, så hva mer kan jeg gjøre???? Noen av dere som veit??? Hvor mye burde jeg ha gått ned på 5 1/2 uke?

Uff, det var dagens frustrasjon:-(

Ikke sulten da i det minste, for å si noe positivt ;-)

Er vel typisk at akkurat jeg skal reagere på søtstoffer, jeg som er så glad i søtt;-)

Får prøve ei stund og se om det er det, og så prøve å drikke mere vann....

Har ikke følt noe ubehag overhodet siden jeg starta, forstår at enkelte både får skallebank og blir svimle/slappe.....

Blir bare litt forvirra siden stixene hele tida bekrefter ketose...

Hva spiser du når du har lyst på noe ekstra godt, Silje_vanilje, når du helt unngår søtningsstoffer?

Måtte på vekta i dag eg også, og har gått ned 1,4 kilo på 3 dagar!! Jippi.

030609: Ser du har hatt ein sprekk midt i kuren, det kan forklare at det ikkje har gått så raskt. Kroppen tåler dårlig å gå inn og ut av ketose. Når ein først er i ketose bør ein vere det til kuren er ferdig. Dette er altså ikkje kuren for å kunne ta seg ein utskeielse innimellom (dessverre). Har du prøvd fribol dropsa frå apoteket? Dei inneheld 0 karber og er veldig gode. Tilfredsstiller søtsug og er sikkert ikkje like ille som anna søtt då mengdene du får i deg er veldig små.

Annonse

Når jeg har lyst på noe godt lager jeg gjerne litt krem og har litt bringebær på. Jeg drikke MYE pepsi max, så har ikke så veldig lyst på noe annet godt.

Når det har vært bursdag å sånn så har jeg laget Heistad gele, den er kjempe god og 0 karbo :)

Bakte brødet i forrige rundet. Gjekk greit for meg å ete det, men veit at mange har hatt treig vektnedgang når dei et det. Bruk det iallefall ikkje til meir enn ett måltid for dagen, og då maks to skiver.

Gratulerer med 1,1 kilo ned!

Gått ned 1.8 kilo no. På fire dagar! Men klarer meg ikkje utan atkins-barar, noko Dr.Torkil seier ein skal halde seg unna. Men det er lite KH, så eg erstattar eit måltid med to slike, for eg er ikkje så begeistra for denen keto-maten. Glade for at eg tilsynelatande ikkje fåt stopp i vektnedgang av kunstig søststoff.

Hei alle sammen!

Jeg går også på ketolyse, har gjort det i 7 uker, med 9 kilo i vekttap :)

Er litt usikker på hva jeg skal sette meg som mål, og hvilket kosthold jeg skal følge etter ketolyse. Er 176,5 cm høy, kraftig bygd og veier nå 86,5 kg. Vil ikke bli "tynn" heller, så jeg tenkte 80 kg som idealvekt, eller litt under.

Ellers synes jeg kuren går lett som bare det, så det er bare å spørre om dere lurer på noe :)

hei jeg har startet opp idag...

jeg skal ned 9 kilo, etter den kalkulateren vil d ta meg 12 uker..

men, er d noe maxgrense for kalorier???

å jeg kan nå spise 20 gr.karbo di første 14 dagene???

å deretter øke m 5???

helt fersk på dette, men lyst å sette meg inn i det=)

hvordan kan d være sunnere for kroppen min å spise 100 gr kryddersmør i forhold til 100 gr tyttebærsytetøy?=) trenger den teoretiske kunnskapen føler jeg.

kan spise kryddersmør, men ikke potet.. skjønner??? dette er jo noe man skal kunne leve etter hele livet...

Hei! Jeg er også med! :o)

Har gått på Ketolyse et par ganger tidligere med gode resultater.

Denne omgangen var målet 17 kg ned fra oktober. Gikk ned ca 10 kg til jul. hadde pause i julen og gikk opp igjen et par kg, noe en må regne med. Startet opp igjen i januar. Gikk ned slik at jeg til sammen hadde gått ned 12 kg. Tok vinterferie og gikk opp igjen 3 kg. hehe... Begynt på igjen med ketolyse nå og har etter en uke gått ned ca 2 kg. Jeg er inn og ut av ketose hele tiden.. Sukk.. er ikke så viljesterk lengre, kjenner jeg. har vel 14 dager igjen av kuren og hadde tenkt å holde meg uten sprekker, men vi får nå se.

kommer ihvertfall ikke ned de 17 kg som var målet, men jeg får ta dem med generell lavkarbo etter ketolysen, tenker jeg.

Studentinen:

15 gram karbo i begynnelsen for kvinner, og så kan du øke etterhvert.

Tyttebærsyltetøy inneholder mye karber (sukker). Det gjør ikke kryddersmøret. Vil anbefale deg å lese boken "slank med ketolysekuren". Kan lånes på biblioteket.

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...