Gå til innhold

Startet på Progynova 5/3, og nå er jeg litt usikker.. ;-(

Anbefalte innlegg

Har slitt lenge med spottinger, som har blitt mye bedre. Startet nå med spotting på kvelden den 2/3 som fortsatte de to påfølgende dagene. Da jeg våknet i går (5/3) hadde jeg begynt å blø friskt, og tok derfot mine to første tabl. Litt utover dagen gikk det over til litt mindre og brunaktig blødning, noe som tilsier at mensen ikke er helt igang. Jeg ringte Porsgrunn. De lurte på om dette var normalt for meg, noe det er, i en dag, dagen før mensen virkelig setter inn for fullt. Da skulle jeg bare fortsette med tabl. Forventet meg ordentlig mens idag, men den har fortsatt ikke satt inn for fullt. Blør, men ikke i veldig store mengder, og det er vekselsvis brunt og friskt.

Trenger noen betryggende ord. Håper ikke jeg har satt igang for tidlig, og at dette kan ødelegge for meg på noen måte. Den store blødningen kan ikke være veldig langt unna. Kan blødningen stoppe opp noe etter oppstart på Progynova??

Fortsetter under...

Uff, for en kjedelig situasjon for deg, som om en ikke har nok å bekymre seg for!

Er neimen ikke sikker, men tenker litt at så lenge du venta mensen de dager, så får en jo inderlig håpe det er mensen uansett.

Progynovaen skal jo bare hindre egg i å vokse og øke slimhinna, og det kan de vel alltids i ditt tilfelle nå også ville jeg tro?

Jeg har aldri mens, så og si, så jeg setter i gang en blødning ved primolutt.

Jeg blør minimalt en og en halv dag, og det er jo ikke mensen engang, bare en igangsatt blødning...

( Tror hvertfall ikke det er en normal mens ) , kan jo ikke være det...

Du må vel bare fortsette på tabl anyway, og ringe Porsgrunn på mandag !?

Lykke til!!! :)

Tusen takk for betryggende svar, bicon ;-)

Jeg tenker egentlig det samme som deg; at det ikke kan gjøre noe siden mensen faktisk har begynt litt, og tablettene skal gjøre nettopp det du sier. Har undersøkt litt, og det ser ut til at østrogennivået i kroppen er ganske jevnt gjennom syklusen. Gjør bare et lite hopp ved el-tid. Så kan det vel ikke være SÅ farlig om man begynner med tilskudd før cd 1?? ;-S

Regner med at mensen må komme for fullt nå i helgen. Hvis ikke er det første gang EVER at den ikke gjør det, når den først har begynt. Ringer Porsgrunn på mandag hvis det ikke har skjedd noe til da, men det MÅ det har gjort!!!

Hvordan er det med deg og bivirkninger av Progynovaen?

Aldri i verden om det har noe å si at du begynner en dag før på progynova..,

Dette går nok kjempefint! Krysser fingrene mine for at du må opp til XXX-OB i løpet av morgendagen :)

Jo, den progynovaen ja.... det er vel to ting jeg merker nå, det er ukonsentrert og glemsk.., kan ofte glemme om jeg i det hele tatt har tatt tablettene, da må jeg begynne telle brettet..

Så er jeg en tendens til å grine en skvett litt oftere enn normalt.., blir rørt av de rareste ting....

Blir nok verre når jeg skal til på crinonen i tillegg..., den liker jeg ikke!

Idag kjennes det ut som det skal begynne å skje noe på ordentlig. Menssmerter i perioder, og har vel aldri vært så glad for å ha de før ;-)

Så i verste fall, har jeg kanskje begynt på Progynova 2 dager før tiden, evt kanskje en. Ikke alltid så godt å si når man spotter litt i forkant ;-S

Jeg gruer meg også litt til Crinonen. Har etter mange år fått skikk på mitt store spottingproblem, og er så redd for å ramle tilbake dit. Tror de handler om hormonforstyrrelse, og da er det jo ikke bare, bare å bli gravid..

Føler meg litt premenstruell for tiden. Vet ikke om det er pga Progynovaen, eller om at det er fordi jeg rett og slett ER premenstruell ;-)

Når skal du ta ul? Jeg skal den 15.

Så flott at det skjer noe :) Bra å høre!

Spotting har jeg ikke greie på, aldri hatt det, og skal sannsynligvis ikke ville ha det heller, da det er noe drit har jeg fortsått...

Skal på UL den 9`ende, alstå på tirsdag :)

Annonse

Nei, spottinger er absolutt ingenting å savne ;-)

Lykke til på tirs!!! Blir spennende å høre hvordan det har gått med deg, og når du skal ha innsett!!

Her er mensen og de gooode smertene i full gang :-D Egentlig ikke så bekymret for at jeg kanskje kan ha startet et par dager før tiden, akkurat nå. Tror ikke jeg kommer til å ringe Pors om dette. De ba meg jo om å fortsette med tabl da jeg sa jeg ventet ordentlig mens i går. Og det er jo "bare" en dag senere ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...