tiks Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Min lille gutt på 3 mnd har nupper / prikker i stumpen. Jeg har prøvd zink-salve og potetmel, men ingenting hjelper. Noen som har råd om hva annet jeg kan prøve ut?
silstr Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Snuppa vår hadde nupper på stompen og føttene for litt siden. Så ut som hun hadde gåsehud. Var til legen og fikk konstantert at det var eksem. Vi begynte med hydrokortison salve, og etter et par dager var det bedre. Denne fåes uten resept, men kanskje greit å høre med lege/helsesøster først.
Heleskau Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 For mye zinksalve ka også tørke ut huden og gjøre nupper værre. Tassen vår hadde prikker og det som hjalp var lufting (lot han ligge uten bleie flere ganger daglig i 30 min til en time) og smøring med vaselin. Da ble han utolig mye bedre etter et døgn og helt fin etter to tre dager.
Anettemor82 Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Her er det også nuppete i stumpen. får være flinkere til å lufttørke jeg også. Smører med sinksalve og vasker det vekk morgen etter for å ta på nytt lag. kanskje jeg bruker det for mye?!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 En salve du får kjøpt på apoteket som heter Vitapan, er kjempe fin. Men ikke sikkert den er like fin på alle stomper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå