Gå til innhold

Noen som har vært i krakow i Polen før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planlagt langhelg til Krakow i uke 32, og tenker på alt fra hygiene til mat og at jeg har valgt å ikke vaksinere meg mot svineinfluensa... Håper bare formen holder seg, slik at jeg får glede av turen! Skal på en rekke utflukter som jeg gleder meg mye til. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kusina mi har vært der 3 ganger og skryter veldig:)

Jeg skulle etter planen reist avsted med en skoleklasse i August, men får ta det igjen ett annet år!!

God Tur!!

Skrevet

Takk for det! Bra å høre. Har hun sagt noe om maten og hygieneforhold? Ja, i august blir det vel lite undervisning og reising i den sammenheng. Andre ting som opptar oppmerksomheten da. ;) Lykke til med gutten! Tror vi har samme type jobb. ;) Venter jente 2.juli her. ;)

Skrevet

Krakow er som en helt vanlig europeisk storby, du finner "high class" steder og lugubre steder. Jeg var godt fornøyd med mitt opphold. Vi oppholdt oss mye i gamlebyen, der var det høy standard på restauranter. Rimelig å shoppe og spise. Koselig by!

Skrevet

Gleder meg bare mer her jeg! =)

Skrevet

gled deg :D det er et fantastisk sted :) :)

jeg var der i forbindelse med disse fangeleirene da, men de dagene vi var i Krakow var fantastiske :) flotte shoppemuligheter! så MÅÅ dere inn i Maria-kirken. det er det vakreste jeg noengang har sett!!!!!

Skrevet

Knall by! Ta en tur til saltgruvene om du er i god form i uke 32 (en del gåing) Ellers er det egentlig ikke store forskjellen fra det du er vant til her til lands når det kommer til hygiene etc. Kos deg skikkelig ;)

Skrevet

Krakow er en helt nydelig by.. utrolig vakkert der! Og få med deg saltgruvene:)

Skrevet

Har ikke vært i Krakow men en annen polsk by Wroclaw. Ble overrasket hvor bra det var der. Virket lik standard som i Norge. Den eneste stedet som var litt på grensen var en studentsjappa hvor du kunne spise nesten gratis så teller den ikke med :) Tror det blir greit hvis du holder deg til mellom nivået eller høyere av spisesteder.

Skrevet

Hei! Var i Krakow i høst. Det jeg bemerket meg med mat der er at det er litt vanskelig å vite hva slags ingredienser de serverer noen steder. Mulig det er min engelsk eller Polsk som svikter. Det er en meget fin resturant vi spiste på omtrent hver dag. Carlito tror jeg den het. Meget god service og ved å peke på at du er gravid tror jeg de forstår hva du helst ikke kan spise. De snakker veldig godt engelsk der også.

Vi bodde på sas hotellet, det kan anbefales. Og Syoss shampo og balsam kostet ca 20 norske kroner ;) Ellers gikk vi rundt i byen og holdt oss der. Meget fornøyd med den turen!! Og sinnsykt god sjokolade de har der. En liten butikk midt på torget. Jeg hadde med sprit til å rengjøre hendene, men toalettene var meget overraskende pene der. Vi var der midt i svineinfluensa tiden, så var nok litt ekstra nøye grunnet den. Ellers var vi innom mange kafeer og testet ut det meste. Sykt god mat på Carlito altså!!!!

Skrevet

Jeg har vært i polen 4 ganger, Krakow 2 av dem Har aldri blitt dårlig, og jeg spiste all slags mat. Siste jeg var i krakow bodde jeg på cubus hotell. Flott og rent hotell. De har jo også sånne kjede restauranter, vi var på Rooters og spiste, der var det god mat, og gutta hadde jo noe å kikke på da....hehe (er Polens svar på Hooters) . Ellers er det bare å GLEDE seg, nydelig by og ingen problem å komme seg frem om en kan litt engelsk.

Skrevet

Krakow er flott. Gled deg! Ville tatt samme forholdsregler der som ellers. Jeg fikk combylobacter da jeg var der. Fra en kyllingsuppe hvor kyllingen mest sannsynlig ikke var skikkelig stekt eller behandlet dårlig. Ikke spesielt lugubert sted. Men slikt kan vel skje over alt. Ikke noe å trakte etter når man er gravid i hvert fall. Jeg ville fulgt normale reisetips for gravide - sjekk at maten er godt gjennomstekt. Unngå salat. Du er nok ikke mer utsatt der om om du tar en tur til London eller Paris:D

Skrevet

Har også vært i Krakow, og har bare positive erfaringer. Vi spiste alle måltider ute, og vi prøvde forskjellige steder hver gang. Beste spiseopplevelse hadde vi på en restaurant i det jødiske kvarter. Der var det virkelig flott.

En fantastisk flott by! Beste opplevelsen ellers var nok Konsentrasjonsleiren. Det var en sterk opplevelse, men ville ikke vært den for uten.

GOD TUR :)

Skrevet

Dit skal jeg! =) Hurra!!!

Skrevet

Tusen takk alle sammen for positive svar og gode tilbakemeldinger!!! Setter pris på det og gleder meg skikkelig!!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...