Gå til innhold

Trenger noen tips.

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt å bevege meg inn i barnevognverdenen og føler meg helt blank. Håper noen kan komme med noen bra tips.

Jeg er på utkikk etter ei vogn som er lett og gjerne har håndbrems (bor i noen veldige bratte bakker og er bare 1.60 m høy selv) i tillegg bør det være god plass i bagen siden vi skal ha i sept og da e jo ungen ganskje stor når vinteren kommer med div. ekstrautstyr det fører med seg.

Fins det slike vogner, eller må jeg nøye meg med noen av kriteriene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141544684-trenger-noen-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, kan kanskje titte litt på TFK????

Ellers er det mange vogner der ute, kan vel hende du må fire på noen krav men bruk litt tid i utstyrsbutikkene og på nett så finner du nok noe du faller for :) Kan ellers bare ønske deg velkommen inn på barnevognguiden også, om det skulle friste med masse vognskravling ;) skulle egentlig ønske du var interessert i en mountain buggy :P (har en for salg, bare derfor)

høres ut som du trenger en vogn med store hjul. det er lettest å trille på ute.

når du er "lav" (som meg ;)) vil jeg anbefale et håndtak som vippes opp og ned, ikke dras ut og inn.

de fleste bager er stor nok til voksipose og baby.

de eneste er vel quinny dreamy bag som er VELDIG liten!

brio happy sin er litt smal.

så da ender du vel på en vanlig 4-hjuling.

simo sine er veldig store, men kasnkje litt for stor?

de er ihvertfall ganske tunge.

emmaljunga er god. her er det mange varianter, men pass på store hjul. de har god trillekomfort

om du velger en typisk 4-hjuling, så husk at duo vogner er lettere enn kombi, og det merker du når du har trilt litt.

bebe confort high trek sin er store hjul, god bag, og vippe håndtak. den har 3 hjul da. du kan låse hjulet. denne er lettere enn de andre jeg nevnte å trille inne da, siden hjulet er svingbart, og vognen er mindre enn de andre. sportsdelen har også ergonomisk liggestilling. og bagen kan brukes som bilseng, så du slipper bilsetet, og det er bedre for barnet å ligge første tiden.

desverre er nok denne den dyreste...

bruk tid i butikken og prøv vognene, men husk at de er mye tyngre når du triller dem fordi du gjerne lesser med varer og babyen selvfølgelig.

prøv å legge dem sammen, og se hvem du tror passer best i bilen og hvem som er lettest å legge sammen og slå opp. og se på ekstra detaljer. som f.eks. farge (som mange blir lei, eller angrer på).

vendbar sittedel har de fleste vogner i dag, men pass på at de har det. det er viktig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...