Gå til innhold

må man begynne med grøt 4 mnd? eller kan man begynne m purre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 4 mnd og må man begynne med grøt? eller kan man begynne md de glassene med grønnskaspure??

Trenger litt hjelp her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan begynne med det du vil... grønnsaksmoser, grøt, purreer osv... bare det er most nok (ferdiglaget: trinn 1, 4 mnd). Men det viktige er at du bare introduserer en ting om gangen...

Jeg begynte selv med sviskepurre.funket fint.

Har så smått begynt å introdusere grøt nå, føler det er mer mat i det:) Sviskene var til dels for at han skulle få gå på do :)

Lykke til

Skrevet

Jeg begynte med både grøt og grønnskasmos ganske samtidig. Grøt på kveld og mos på dagtid. Bare noen t-skjeer til å begynne med til de blir vant med fast føde.

Sviskemos er greit hvis barnet har hard mage ja. Men for mye kan fort gi løs avføring.

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg begynte med grøt til jenta mi når hun var litt over fire mnd, men sluttet etter 2 uker fordi hun ble så dårlig i magen av det. Da gikk vi over til grønnsaker. Først moste jeg bare poteter, og når det gikk fint begynte vi å gi glassene med grønnsakspurè. Disse inneholder både mais, potet og gulerot, men det går veldig bra her. Til neste uke tenkte jeg at jeg skulle begynne å innføre litt most banan på slutten av måltidet.

Skrevet

Purre tror jeg blir litt heftig for magen... men puré er fint! ;) (jeg prøvde, men greide ikke dy meg...)

Selv om det virker som det er vanligst å begynne med grøt, mener jeg å ha lest at grønnsaker (gulrot el potet, feks) er vel så bra for den lille nybegynnermagen, om ikke bedre!

Skrevet

*fnis*

Skrevet

jeg begynte med most avokado og banan, rørt ut i litt mme en uke før hun ble 4 mnd. Og den dag idag er det fremdeles favoritten :-) Så utvidet vi til grønnsaksmoser av potet, gulrot, brokkoli, søtpotet og squash... bruker to og to om gangen. og frukt som pære, blåbær, sviskemos osv Først nå, i en alder av nesten 6 mnd har vi begynt med litt hjemmelaget hirsegrøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...