Julle&LilleBus Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Akkurat en uke i dag siden mini fikk diaré. Vi har vært på helsestasjonen og hos lege. Og i går var vi på sykehuset og tok blodprøver, så sånn sett er alt "under kontroll". Men mens jeg går å venter på svar, dukker jo alle slags tanker opp. Tenk om det er noe vi gir ham som han reagerer på? Kanskje han har cøliaki? (kusina hans har det, så begynner automatisk å lure..) Er det er tegn på et det er noe annet som er galt? Åh, disse bekymringene altså! Håper så inderlig at det bare er en kraftig sjau... Andre som har opplevd det? Hvor lang tid varte det og hva var grunnen? Han bæsjer kanskje rundt 6 ganger i døgnet (mot 1-2 normalt), og det er helt flytende, både lys og mørk farge ( fine detaljer.. )
*Bo*og*Junior* Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Her hadde mini det i ca en uke, men jeg tror det var omgangs-syken, da jeg hadde nettopp hatt den. Det var diare i en uke, bæsja 5-6 ganger pr dag, mot normalt 1-2 ganger pr dag. Gutten var i fin form, spiste bra og var i godt humør. Hadde en samtale med legevakta, der jeg fikk beskjed om at så lenge almentillstanden var OK, så var alt greit. Men, om han ble slapp, så måtte vi inn på undersøkelse.
Julle&LilleBus Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2010 Det er det jeg synes er så rart. Almentilstanden er helt fin virker det som, han spiser, drikker og leker som normalt. Er bare det at han bæsjer hele tiden og at det er flytende... Takk for svar! Hjelper jo å se at andre har hatt det like lenge og at det bare har gått over uten noe pes..
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Samme her. Tassen hadde diaré i litt over en uke. Men almenntilstand var helt fin, spiste og drakk som normalt, men bæsjet gjerne opp mot 8 ganger pr døgn i motsetning til bare en gang daglig. Gikk over av seg selv. Trodde i begynnelsen at det kanskje var "tannbæsj", men han var forkjølet og jeg har lest at dersom de har infeksjoner andre steder, kan dette også føre til diaré
Julle&LilleBus Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2010 Ok. Bra det bare gikk over av seg selv. Håper det gjør det her også snart! På 8. dagen nå.. Jeg lurer også litt på om det er "tannbæsj".. Han har fått frem den ene fremtanna oppe og den andre er straks ute, så det passer jo bra, men det er sikkert ikke det. Var jo litt vel sterk tann reaksjon..
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Vi slet også med dette. Viste seg at knert har melkeallergi, så med mor på¨melkefri diett ordnet det seg. Nå vet jeg ikke hvor gammel din er og hva han spiser, men anbefaler deg å kontakte lege dersom det fortsetter. De blir veldig lett uttørket når de er så små.
Rampongi Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Piraten hadde det i 2 uker. Noen dager litt bedre enn andre, men stort sett masse bløt avføring og noen ganger slimete. Hun var i fin form ellers og spiste og drakk som vanlig. Vi slutta med grøt og bytta grøtmerke. Da ble hun mye bedre med en gang.. Kan jo være noe sånt din også reagerer på? Om ikke, så er det jo utvikling på høygir i tarmene på de små i denne aldern. De utvikler nye enzymer og slikt, så tarmene skal tåle mer "voksen" mat.
Julle&LilleBus Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2010 Kanskje vi bør bytte grøtmerke da, og se om det blir bedre. Verdt å prøve! 9. dag i dag.. Forresten så er han straks 10 mnd, ammer ikke lenger. Så ikke noe jeg spiser. Godt en kan utelukke det hvertfall! Takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå