Gå til innhold

Brun utflod etter samleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så bekymret nå...endelig gravid etter lang tid, men til morgen i dag kom det litt brud utflod etter vi hadde hatt samleie..!! Blir så bekymret da jeg har mistet en gang tidligere, og det begynte med brun utflod. Foreløpig ikke noe friskt blod eller smerter..kan dette bety at det er en SA på gang igjen?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke være farlig i det hele tatt. Mange har blødninger innimellom i 1. trimester, særlig er det lett å blø litt ved samleie. Men jeg skjønner din redsel - og det er klart at det kan jo være et illevarslende tegn også... Det er jo akkurat det som er så nervepirrende de første 3 mnd... Har selv mistet 4 ganger så jeg klarer absolutt ikke glede meg eller slappe av ennå... Men - blør du ikke mer tror jeg du kan slappe av og ta det rolig. Hvis ikke ville jeg bedt legen om 2 hcg-målinger eller evt tidlig UL, alt etter hvor langt du er på vei.

Lykke til!!!

Skrevet

Takk for svar! Er ikke så langt på vei, testet positivt på torsdag.. Tror jeg er 4+3, men usikker på det også. Har lagt et annet innlegg her om det. Skjønner godt at du ikke klarer å slappe av når du har mistet 4 ganger. Jeg har "bare" mistet en gang og klarer ikke helt glede meg, bare bekymret, og spesielt etter dette da. Burde være glad for positiv test:) Jeg har PCOS og har derfor vært bekymret for ikke å kunne bli gravid i det hele tatt, så det er jo positivt at vi har fått det til:) Tror kanskje jeg ringer og ber om 2hcg-målinger dersom det fortsetter.

Skrevet

Får håpe det ikke er noe å bekymre seg for og en "normal" blødning tidlig i et svangesrkap. Jeg har forøvrig blitt anbefalt å ikke ha sex de første 6-7 ukene av nytt svangerskap pga tidligere aborter. Men, i vanlige svangerskap skal vel ikke dette være forbundet med fare. Lykke til videre!

Skrevet

Hei håp i 2010!

Har ikke kommet noe mer nå enn det som kom rett etter sex, så jeg håper at det bare var "normalt" pga sex... Selvom jeg fortsatt bekymrer meg og går på do hele tiden for å sjekke... Men dersom dette går bra, tror jeg at også jeg kommer til å holde meg unna sex en stund fremover. Ønsker så veldig at det skal gå bra denne gangen, så da er vel det greit å avstå fra det en stund:)

Skrevet

hei...

jeg har hatt det som deg siden søndag...hadde sexdagen før og på morgene var det rosa/brunlig utflod!!! PANIKK!!!

jeg fikk meg to hcg målinger og det har steget mye og kjempe flott!!:) så jeg satser ¨på at det bare er sånn det skal være(prøver å satse på det ihvertfall;)er jo redd men det var betryggene...siden jeg har hatt masse av denne type utflod nå og da hele uken....men nå bare brunt nesten sennepsfarget(?)

det går sikkert heeelt fint;)jeg er gravid med ivf oh det lykkes nå på 3 forsøk så har helt klart litt små panikk hele tiden for at det skal gå gale...er 5+2 idag:)

Skrevet

Hei!

Det høres jo bra ut når hcg har steget mye! Vi får krysse fingre og håpe på at det går bra denne gangen med oss begge:)

Tror jeg ringer mandag til min lege og spør om å få blodprøve jeg også.Det kan kanskje roe meg noe, kjenner igjen panikkfølelsen, vanskelig å glede seg enda.

Skrevet

ganske sikker på at det er ufarlig.. blødde selv en gang ved samleie. begynte da selvfølgelig å blø under akten. avsluttet med en gang og blødningen avtok. er vist ganske normal i å med at slimhinnene er mere følsom..

så det går sikkert bra =)

Skrevet

Takk for svar! Har ikke kommet noe mer etter det, så satser på at det går bra:) Vanskelig å slappe helt av enda kjenner jeg.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...