Gå til innhold

Trippel dose pergotime sviktet

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt 3 inseminasjoner hvor jeg har gått på dobbel dose pergotime. Hver gang har jeg fått scannet eggene på dag 13, og da har de alltid vært 18 mm, og klare for inseminasjon.

Siden jeg ikke ble gravid på 3. forsøk heller, syntes Dr Lindenberg på CFC at jeg skulle ta trippel dose i forkant forsøk 4 for å løsne 2 egg.

Da jeg var hos gynekolog for å scanne igår, var det bare ett dominerende egg, og det var bare 10 mm! På trippel dose!

Gynekologen skjønte ingenting.

Jeg ringte CFC, og fikk snakke med en sykepleier som mente jeg burde kansellere denne månedens inseminasjon. Kjipt...

Jeg har fått telefontid med Dr Lindenberg på tirsdag, hvor han skal se på saken, og vurdere IVF.

Merkelige greier. Noen som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141544163-trippel-dose-pergotime-sviktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har gått på dobbel pergokur flere ganger og responderte dårlig på dem. Fikk 1 folikk hver gang, men en gang fikk jeg 2 stk i omtrent samme størrelse. Jeg var da 39 og 40 år da jeg gikk på dem og jeg antar at alderen var årsaken til at jeg responderte dårlig på dem. Hadde nemlig forhøyet FSH. Jeg ble under prosessen med inseminering uten pergo gravid par ganger, men mistet i uke 5 og uke 10 (jeg så hjertelyden, men mistet dessv like etter).

Valgte tilslutt pga en tett eggeleder og høy alder å prøve IVF. Jeg var ganske optimist siden jeg allerede hadde vært gravid par ganger før. Det ble full klaff, jeg fikk ei jente for ca 3,5 mnd siden :-)

Lykke til med prosessen videre :-)

Så godt å høre at det funket med IVF!

Jeg kjenner jeg er klar for det, dr Lindeberg på CFC har sagt at jeg burde prøve 4 ganger med inseminasjon før IVF,og jeg håper dette 4. avbrutte forsøket teller.

Jeg er 32 år, så det er ikke alderen som jobber mot meg, men jeg modner ingen egg uten hormonbehandling.

Takk for lykkeønsking, det er oppløftende å høre at det går til slutt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...