Gå til innhold

Hvilken vei sitter ungene deres i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle mine 3 har sittet forovervendt frå de fekk sete i klasse 2. Og alle lever enda....vi har maxi cosi priori... er superfornøgd med setet...Hadde acta graco til elstemann,men da gjekk rett på søppeldynga etter 2 år. Alder sett makan til vanskeleg sete og feste bakovervendt.

ja eg er veldig veldig gla i barna mine,men eg føler at dei sitter trygt og godt i setene sine.....!!!Kjem til å ha samme setet til alle ungane.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...jeg klarer ikke å ta denne diskusjonen seriøst så lenge en person med veldig sterke meninger ikke tør å vise identiteten sin. Det er jo veldig enkelt å sitte å mene noe så lenge ingen vet hvem du er. Når man blir voksen så tør man å står for det man mener.

Ha en fin kveld:)

Skrevet

Hei:)

Min datter er 2år og sitter barkovervendt..Vil ha henne så lenge så mulig slik:)

De fleste jeg kjenner har snudd setet forovervendt tidlig(sete nr 2)

Skrevet

Sitter bakovervendt ennå, hun er 3 år i juli. Regner med hun blir snudd fremover cirka den tiden (kjøper nok nytt sete så får lillesøsteren det hun har nå).

Som mange andre her inne sier, så kjenner jeg nesten ingen som sitter bakovervendt i toårsalderen, ser nesten ingen i bh eller blant venneflokken. Så det er nok rimelig vanlig å snu barna i toårsalderen, om det nå er den ene eller andre grunnen.

Sånn litt på siden så kan jeg si at jeg var mye kvalm da jeg var liten, i bil, båt, buss og fly. Det er ufattelig vemmelig å være kvalm når man kjører, så må innrømme at jeg synes argumentet om at "det er bedre å være kvalm enn å dø" er latterlig. Man skal faktisk leve mens man lever, hvem i all verden seigpiner seg selv dersom man kan forbedre situasjonen sin??? Hvem av de voksne her ville gjort det samme selv???? Ærlig talt.

Skrevet

Ja ja, nå skjønner jeg hvorfor jeg sjelden gidder å bruke tiden min her.

Skrevet

Førstemann satt bakovervendt til han var mellom 3 og 4 år.

Andremann måtte vi snu da hun var ca 1 år. Kastet opp etter 10 min kjøring, så vi kom oss ikke i butikken engang uten at hun hadde kastet opp over hele seg.

Skrevet

1. mann vart snudd da han var 9 mnd, det var det som var anbefalt den gongen.

2. mann vart snudd ved 12 mnd som var anbefalt da ;)

Nr. 3 satt bakovervendt til han var 3

nr.4 sitt bakovervendt (er 1,5 år) og skal sitte sånn så lenge som mulig (rekner med til 3-4 år)

Skrevet

Gutt 2 år bakovervendt.

Skrevet

Begge sitter bakover, kjøper nytt sete til 2 åringen, når minste på 1 mnd skal over i setet hans, så han blir snudd da. Har en bilstol i bil nmr 2 også, der sitter han forovervendt, fordi det skal bli lettere og flytte med seg setet dersom vi skal ha barnevakt.

Skrevet

Tydeligvis mange som ikke har vært bilsyke selv her, eller har barn som ikke blir det..

Hadde også snudd mitt barn, dersom det kastet opp bare vi skulle på butikken.

Skrevet

Min sitter forovervendt -og har sittet sånn siden 15mnd.

Gidder ikke forklare meg for dere.

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har frontkollidert i 70 km/t med en ettåring i bilen, bakovervendt. Han er uskadet, jeg har kroniske smerter i nakke/hode/skulder.

Der vi bor hadde de bare forovervendte bilstoler. Tenk om vi hadde gjort som så mange andre og ikke tatt bryet og reist til nærmeste fornuftige bilstolforhandler noen mil unna!

• 2 uker senere...
Skrevet

2 år og 10 mnder, sitter framovervendt.

Skrevet

2 år og 6 mnd, sitter selvsagt bakovervendt. Tar ikke den sjansen med livet til barnet mitt når jeg vet bedre. :)

Skrevet

Framover. Har gjort det siden 1,5.

Skrevet

Herregud! Mulig? Er ikke snakk om å ofre knær her. Poenget er at det går ikke an å kjøre bil om man har et bakovervendt sete bak føreren. i har ikke liten bil (skoda oktavia), både jeg og mannen er normale i størrelsen, men ingen av oss kan kjøre om snuppa sitter bak oss. Ikke plass til verken clutche eller bremse, hvertfall ikke bråbrems. Da snakker vi trafikkfarlig!

Skrevet

det stemmer faktisk! Vi hadde samme problemet. Måtte bygge opp under setet, snakka me forhandler om dette (besafe), de anbefalte ikke det, men vi gjorde det en stund for å slippe å snu forover, men snudde til slutt.

Skrevet

3 av 4 kollisjoner skjer fra siden.

så det er også viktig å investere i et skikkelig sete med kraftig sidebeskyttelse og god hodebeskyttelse til de større barna. Vi må ikke glemme dem!

Skrevet

gutten min på 2 år og 1 mnd sitter bakover vendt....

søsteren gjorde det til hun ble 3 år og 9 mnd

Skrevet

og vi har hatt to hth besafe bakovervendt i bilen vår i ca 1.5 år... gikk helt fint det

Skrevet

Hun har sittet fremovervendt fra hun var 1 år og nå er hun 2 år og 4 mnd. Men nå vurderer vi sterkt å snu henne bakover igjen etter å ha sett filmen trygg trafikk har lagt ut. Vi får heller tåle hylingen.

Skrevet

Helt klart bakovervendt!! Ville aldri i verden utsatt min 2 åring for noe annet!

• 3 uker senere...
Skrevet

Gutten er 2,5 og sitter bakover.. og skal gjøre det lengst mulig. Lillesøster sitter selvsagt bakover i babysetet sitt. Men har allerede investert i et BeSafe sete til henne når hun må bytte sete..

Ser det er menge som sier det blir trangt med bakovervendte seter; finnes mange typer bakovervendte seter, jeg vil tipse dere til å dra til en forhandler å få testet hvilket som passer best i deres bil. Synes det er en rimelig "livfsorrikring"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...