Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Det kommer og går. Mister liksom huden på fingertuppene, fingertuppene blir blanke og ser helt rare ut. Han får også dype sprekker midt på fingertuppene sine. Sprekkene går bortover.. Han er ikke tørr på hendene, ikke fryser han på fingrene når han er ute. Dette er ikke hele tiden, men nå i kveld så jeg at huden er skrelt av på 4 fingertupper. Så de ser røde og såre ut. Sprekker i et par av dem. Han har også et problem med huden på storetåa si. Ingen kremer tar det helt bort. Har nå fått henvisning til hudlege. Men får ikke time før i mai.. Tåa som har vært problemet til nå, for hendene har vært bra lenge. Men nå har de blitt så ille igjen.. Å hendene er helt klart vondest.. Noen som har noen tips til noen supergode kremer? Grønnsåpebad? Men får vel ikke han til å sitte med hendene i dette. Han er 3 år. Finnes det noen hudleger som man kan oppsøke som man ikke må vente så lenge på f. eks.? Eller går alt via henvisning?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Henger meg litt på her jeg, har en gutt med samme problem han er 4 år. Han har problemer med hendene, noe jeg trudde hadde sammenheng med sprit bruk i bhg.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Hm.. Her er det ikke pga. spritbruk hvertfall. For merket at sønnen min hadde sprekker på fingrene allerede ved 1 års alder. Da gikk han ikke i bhg. Hvor lenge har sønnen din hatt dette da? HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Grunnen til at jeg trudde det var sprit bruken er at dette startet etter svineinf som gikk i høst. Han peller av huden, selv om vi smører mye.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Hei! I forhold til hudlege ville jeg ringt litt rundt. Ikke alle har like lang ventetid. Og å vente helt til mai hørtes lenge ut hvis det er plagsomt for barnet. Har dessverre ikke noen erfaring med såre barnehender, men har vonde "vinterhender" selv. Den kremen som hjelper best for meg, er Locobase repair - får den på apotek. Grønnsåpebad er jo fint ved infeksjon (er det det tror du?), men det er ikke sikkert hendene vil synes det er så godt å bli oppbløtt?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Locobase repair smører jeg med når han får disse såre fingertuppene og sprekkene. Men hjelper ikke stort, hverken på fingre eller tær.. Tenker bare på alt han er borti, å fingertupper er så følsomme. Nei det er vel ikke infeksjon, grønnsåpe er kanskje til det ja. Nei du har kanskje rett i det, at det kanskje ikke er så greit å være i vannbad da. Hm.. Kanskje prøve å ringe rundt da, syns det er lenge og vente til mai om fingrene skal være sånn ja. Nå var det lenge siden sist han hadde så ille fingertupper, kan jo håpe at når det går over nå så er det også lenge til neste gang. Får bare så vondt av å se på de såre hendene.. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Lykke til da, håper du får time raskere enn mai! 23:55
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Ser at dette er lenge siden, men sønnen min er slik nå, og det samme skjedde i vinter. Noen som vet hva det kan være? Anonymous poster hash: b22a0...c10
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 Min datter har alltid hatt samme problemet. Og grunnen er rett og slett slikking på fingrene. Og tær! Når jeg fikk henne til å slutte med det, så ble problemet borte... Anonymous poster hash: a1e2d...8f8
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 Syns det lignet på noe jeg hadde skrevet, å det var det! Dette holdt på en stund, var hos hudlege. Han kunne ikke si akkurat hva det var. Men en form for eksem. Så fikk krem på resept. Det var slik en god stund, av og på. Måtte smøre med kortison og ha på plaster/hansker om natta. Ble fort bra da. Nå er han 9 år. Har ikke hatt sprekker på fingrene på et par år. Men det kommer på stortærne innimellom. Er ellers litt tørr og har nupper i huden. Har du vært hos hudlege? Anonymous poster hash: 31261...80d
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 Nei, ikke vært hos hudlege. Skjedde første gang I vinter, og da trodde jeg det var fordi han hadde holdt på med noe is I barnehagen. Men så var det plutselig tilbake I går, litt bedre I dag. Drar til legen til uken dersom det ikke forsvinner/kommer igjen. Anonymous poster hash: b22a0...c10
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 Han slikker seg forresten aldri på fingrene (som jeg ser I allefall) så er nok ikke det. Anonymous poster hash: b22a0...c10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå