Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg legger inn dette innlegget her også, kanskje noen har opplevd noe lignende..?

Vi har en datter på 4 år som i et halvt års tid har hatt hyppige nattlige oppvåkninger hvor hun gråter/skriker at hun har så vondt i tissen. Hun tar seg nedentil og klør seg nesten febrilsk. Hun gir ikke uttrykk for disse plagene på dagen. Vi har vært hos legen, men det ble ikke funnet noe tegn på infeksjon, sopp etc. Vi har forsøkt forskjellige ting, dusje underlivet hver kveld, smøre med krem, alltid ren pysj osv. Uansett hva vi gjør, så kommer plagene tilbake med jevne mellomrom. Hun er ellers en glad, sosial og godt fungerende jente, og vi merker ikke noe tegn på mistrivsel hos henne ellers. Er det noen som har opplevd noe lignende? Eller noen som har noen innspill rundt dette? Jeg undrer meg over at hun bare plages etter at hun har sovnet og alltid mellom kl 21-23, aldri senere på natten. Jeg har tenkt på nattskrekk, men tenker at det ville fortonet seg litt annerledes? Blir veldig takknemlig for alle svar, da vi nå føler oss veldig maktesløse og lei oss for at jenta vår har det vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du undersøkt avføringen hennes for hundemark/barnemark?

de komme rut av endetarmen på natta og kryper ofte inn i tissen..

Jenta mi reagerte på akkurat samme måte, hun hylte og klødde febrilsk.. Jeg sjekket da nedentil med lommeykt, og da så jeg en mark som buktet seg inne i tissen hennes. Fisket den ut med en q-tips, og dro p åapoteket for å kjøpe kur.. Hun har vært kvitt dte siden..

Skrevet

Hei, og takk for svar! Har lest litt om dette nå, og tenker at det absolutt er verdt å sjekke ut. Det eneste jeg lurer på er om dette vil gi symptomer som kommer og går med jevne mellomrom, sånn som hos min datter, eller om sykdomsbildet ville vært mer konstant.. Noen som vet?

Takk igjen, det var fint å få et interessant innspill:-)

Skrevet

smerten i underlivet komer jo an på om marken kryper inn i tissen, for det er DET som gjør vondt. Og det er nok lettest å våkne av smerten når man ikke sover så tungt enda..

Jeg har ei søster som slet MYE med barnemark i barndommen. Ingen vet hvorfor hun var så utsatt. Selv om hun fikk kur mot det, kunne det gå kort tid før hun fikk det igjen. Det endte med at hun ble så vant til det selv at hun måtte ha MYE mark før hun reagerte selv

Har dere husdyr? Går hun i barnehage?

Skrevet

Hei igjen!

Skjønner. Hun går i barnehage, så hun er jo utsatt sånn sett. Dette skal jeg følge opp videre. Leste et sted at man kan ta en teipbit rundt anus og ta med denne til legen. Da skal visst legen kunne se i mikroskopet om det er mark-egg der. Så det gjør jeg på mandag! Håper nesten at det er det, for da hadde vi funnet ut av dette.

Takk for hjelpen:-)

Skrevet

Ps! Måtte bare skrive inn igjen. I kveld begynte datteren vår å skrike igjen, vi lyste med lommelykt, og der var det sannelig en mark!!!

Så igjen, tusen takk for svaret! I morgen blir det kur på hele familien. Skal bli godt å bli kvitt det!

Skrevet

Kjempebra at dere fant ut av det!

Godt når man blir kvitt griseriet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...