*En rosa og en blå* Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Dersom babyen er blid, fornøyd, sover bra og vokser bra i lengden - IKKE BEKYMR DERE!! Jeg har også ei lita tulle som helt siden hun ble født (fødselsvekt 3.260g) har klamret seg fast på den nederste kurven. Jeg har vært MYE bekymret og frustrert over at hun ikke gikk så mye opp i vekt som helsestasjonen helst så for seg. Og når vi begynte å introdusere fast føde tok det nesten 3 mnd fra første smaksprøve til hun faktisk spiste et fullt måltid. Jeg har hatt mye hodebry og frustrasjon over dette. TIL INGEN NYTTE! Hun har ikke manglet noe, hun er bare småspist! Hun er nå 19 mnd, og har det så bra som alle andre. Hun er slank (knappe 10 kg) men har strukket seg til 81 cm (helt på normalen) og er tidlig ute på alle ting (både motorisk og språklig). Har løsnet litt i matveien, men hun spiser forsatt små porsjoner, og vil nok alltid gjøre det. Poenget mitt er: dersom babyen har det bra ellers, ikke la deg stresse av helsestasjonen! Babyene spiser bare akkurat så mye som de selv vil, og det er ikke vits i hverken å tvinge i de noe ekstra eller å la seg stresse av at de spiser lite. BARNET DITT HAR DET BRA! :-D Jeg har alltid sagt at mitt neste barn skal være en matglad gutt, men om jeg ikke får det, så vet jeg hvertfall av erfaring at det går bra om han ikke blir så matglad også! Lykke til, alle sammen! :-)
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 TUSEN TAKK!!!! ) Har ei lita tulle som spiser lite.. Klarer jeg og få i henne 100 ml mme i et måltid i løpet av dagen er jeg heldig. ligger på ca 70 ml og det "normale" for hennes alder er 130-160 ml pr måltid! mett er hun, hun brekker seg og spytter flasken ut og nekter og svelge en eneste dråpe mer.. Lar det bare renne ut av munnen mens hun smiler.. Skjønna.. ) Og ligger nederst på kurven. Blir tre mnd nå den 12.12 og nå veier hun 5000 gr og er 57 lang. Lille terta mi. Men hun vokser jo. er frisk og blid som solen selv. Eneste er nattesøvnen.. Hun må ha mat ofte om natten.. Blir liksom ikke full om du skjønner. Det er IKKE morro som mor og høre: Gir du henne ikke mat eller?? Du føler deg så grusom. Min kjære er mer rolig og sier at hun er lik oss som babyer. vi var faktisk begge små. Jeg var mindre en tuppelura faktisk. Jeg er ingen dårllig mor, har bare fått ei som ikke gidder og spise masse.. Hun vil mye heller prate og smile og sparke masse med beina. Du reddet dagen min! TUSEN TAKK! Klemmer fra meg til deg. ;o)
Vimsetrollet Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 Henger meg på her! Snuppa mi hadde gått opp bare 260 gram på 6 ukerskontroll. Da hadde vi gitt 2 måltider med mm+mme om dagen i et par uker bare for å få i henne mer mat. Jeg har ikke lite melk, men hun er ganske kjapp når hun spiser, og vil ikke alltid ha pupp. Jeg begynte å bli alvorlig bekymret for at noe var galt med jenta mi, at hun ikke kunne ta til seg næring, men plutselig har det snudd - og det var jammen godt, ellers vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Storebror lå også under gjennomsnittet når det gjaldt vekt, men var ikke sååå ille.. Jaja, godt å høre at det er flere småspiste babyer der ute!
lykkelig-mamma:-) Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 TUSEN TAKK FOR DETTE INNLEGGET!!! Kjenner jeg blir veldig beroliget når jeg ser at andre har det på samme måte og at det går bra....:-)
eplepeple Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Så fint innlegg. Snuppa mi er 9 mnd og hun har aldri vært stor spiser. På 8 mnd kontrollen var hun 73 cm og veide 7300 g....hun er så liten men veldig fornøyd. Da hun bare fikk melk tok hun lite av gangen. Vi var så frustrerte og fikk noen dårlige råd fra helsesøster. det gjorde saken bare mye verre. Nå spiser hun 2 flasker, grøt, brød, middag...ja det meste. Helt utrolig! Hun er så flink til å spise, men legger like lite på seg. Så da er hun nok bare ei som kan spise det hun vil uten å bli feit he he )) Flott at dette innlegget ble lagt ut da mange synes det er betryggende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå