Gå til innhold

5 1/2 mnd og ikke bæsjet på 15 dager!! Har så smått begynt å innføre grøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 5 1/2 mnd har blitt fullammet frem til 5 mnd. Da begynte jeg så smått og innføre litt grøt. Han fikk 1-2 ts med grøt på formiddagen og etter det har han altså ikke bæsjet! Jeg har ikke gitt han vær dag og ikke noen store mengder. Kun noen skjeer. Den siste uka har han i tillegg fått sviskemos og jeg har massert magen hans flere ganger om dagen. Han ser ikke ut til å plages, men promper en del når jeg har massert han. Er dette normalt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg han naken på stellebordet, masser magen hans, ta deretter tempen på gutten. Det stimulerer til avføring. Trykk bena lett opp mot magen. Funker på snuppa vår. Verdt et førsøk. Lykke til!

Skrevet

om du bruker vann for å tilberede grøten ha i litt malt i vannet. syns slv at sviskesaft funka ber enn mosen på barna mine

Skrevet

Hos oss funka sviskesaft. Vi gav 3-4 teskjeer.

Har også prøvd å blande litt maltekstrakt i grøten, men det har resultert i at hun ikke vil spise grøten.

I tillegg prøvde vi termometertrikset som det ble nevnt. Når vi målte tempen i endetarmen, kom det plutselig avføring ut rett etterpå.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger! Nå har jeg prøvd ut både massasje, bøying av bein mot magen, termometer-trikset og sviskesaft:) Men.. ingen ting har skjedd så langt :( Håper det snart skjer noe, for jeg synes det begynner å bli lang tid siden sist! Får fortsette med alle triksene i morra også :0)

Skrevet

Det ble stopp her også da vi begynte med grøt. Sviskemos funket ikke her, ble bare enda værre promp...

Fikk tips om malt, og da kom bæsjen! :)

Jeg blandet tuppen av en teskje i en skvett vann som jeg ga på flaske til grøten. Han drikker på langt nær så mye vann, så om det virkelig var malten som virka vet jeg egentlig ikke. Jeg har også blander det ut i vannet som jeg lager grøt av.

Nå begynner avføringen og stabilisere seg.

Lykke til! :)

Skrevet

Når lillegutt her sliter med bæsjen, så legger jeg han uten klær på stellematta på badegulvet med enten håndkle eller lignende under rompa og lar han ligge der ei stund. Har kommet bæsj hver gang! Tror han elsker å bæsje uten bleien på. Men har aldri gått så mange dager her da..har vært bæsjebleie hver dag..men han strever litt med å få den ut(kolikk-unge). Han er 6 mnd nå, og jeg merker at jeg blir litt stressa dersom han IKKE har bæsja en dag..hehe. Men som regel har det gått maks 24-36 timer mellom hver.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...